חדשות עולם הילדים

מי היא ספינת הטיטניק, ואיך היא טבעה?

ספינת הטיטניק הייתה סמל לפאר ולעוצמה, אך היא טבעה במצולות ים כבר בהפלגתה הראשונה. מגזין "נפלאות עולם" לילדים, חוזר 100 שנה אחורה, לאחד הסיפורים המפורסמים בהיסטוריה

אא

במהלך המלחמה אנו שומעים על החות'ים התימנים אשר מתנכלים שוב ושוב לספינות שמפליגות לישראל, ומנסים להטביע אותן. טביעות של אוניות גדולות קרו לא פעם גם ללא פגיעה מכוונת על ידי אנשים, אלא על ידי איתני הטבע עצמם, וזה הזמן להכיר את אחת הטביעות המפורסמות ביותר בעולם: טביעת הטיטניק. הטיטניק, ספינת נוסעים בריטית שנבנתה לפני קצת יותר ממאה שנים, הייתה האונייה המפוארת והגדולה ביותר בעולם בעת ההיא, ומכאן קיבלה את שמה: טיטניק = עצום, ענקי. בשל גודלה וההשקעה הרבה בבנייתה ובאמצעי הביטחון שלה, הספינה נחשבה לכזו שאינה יכולה לטבוע.

לצפיה חופשית באופן דיגיטלי במגזין "נפלאות עולם" היכנסו עכשיו >>

התנגשות הטיטניק

בתאריך י"ד בניסן תרע"ד, 10 באפריל 1914 למניינם, יצאה אוניית הפאר טיטניק מנמל בריטניה להפלגתה הראשונה. על סיפונה היו כ־2,300 אנשים, בפיקודו של רב החובל הוותיק  אדוארד סמית' בן ה־62. לפני היציאה נמסרה לרב החובל תחזית כי האונייה צפויה לעבור  במסלול של קרחונים, אך בגלל גודלה ועוצמתה של האונייה הוא לא ייחס לכך חשיבות, ובשל לוח הזמנים שלפיו האונייה אמורה להגיע לניו יורק בהקדם, הוחלט להמשיך לנסוע בכל הכוח והמהירות. לאחר ארבעה ימי הפלגה הבחינו שני מלחים שהיו במגדל התצפית בקרחון ענק שניצב ממש מול חזית האונייה. הם העבירו את המידע אל הפיקוד, שניסה להסיט במהירות את האונייה ממסלול ההתנגשות עם הקרחון, אך ללא הועיל. האונייה נתקלה בעוצמה בקרחון, שפער בה חור ברוחב של כ־60 מטרים ופרץ חמישה מדורים בתוך האונייה, ובנוסף גם פגע בתחתית הספינה. בתוך זמן קצר החלה אוניית הפאר לשקוע במים, בעוד הנוסעים החלו לרדת לסירות ההצלה. בתחילה הסירות יצאו ריקות יחסית, כיוון שרבים לא האמינו שהאונייה אכן תטבע, והם החליטו לשלוח בהן בעיקר נשים וילדים. רוב הגברים נשארו בספינה. שעתיים ו־40 דקות לאחר שנפגעה, שקעה הטיטניק במים כשעל סיפונה נמצאים רבים מהנוסעים ואנשי הצוות. באסון הגדול טבעו וקפאו למוות במי האוקיינוס האטלנטי 1,517 בני אדם. 712 אנשים ניצלו מאסון הטביעה, והאחרונה מהם, מילווינה דין, נפטרה רק לפני 15 שנים, בגיל 97.

בואו לזכות במנוי שנתי למגזין "נפלאות עולם"! היכנסו לעולם הילדים והשתתפו בהגרלה שתתקיים מחר כ"ו שבט  >>

תגיות:טיטאניקנפלאות עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה