חדשות בארץ

אמריקני הורשע במסע רצחני נגד יהודים בניו-ג'רזי

דיון מארש הואשם בפשעי שנאה בשל תקיפת חמישה גברים בעלי זהות חרדית ברחובות שכונת לייקווד. התביעה דורשת מאסר עולם. פלסטיני תקף ופצע סטודנט יהודי בגרמניה

אא

התביעה הפדרלית בארה"ב הודיעה היום (ראשון) כי תדרוש מבית המשפט להטיל עונש של מאסר עולם על אמריקני אשר הודה בשבוע שעבר בסדרה של פשעי שנאה אלימים נגד יהודים.

דיון מאש, בן 29, נעצר בחודש אפריל 2022 לאחר שביצע סדרה של תקיפות נגד יהודים בסביבות לייקווד, עיר במרכז ניו-ג'רזי, שמשמשת מרכז לחיי הקהילה היהודית-חרדית. מארש עקב אחריהם לאחר שזיהה אותם כיהודים על פי לבושם.

תחילה הוא תקף את הקורבן הראשון בתוך המכונית שלו, זרק אותו החוצה וגנב את המכונית. שעות לאחר מכן, מארש השתמש ברכב אחר כדי להתנגש באדם יהודי "בניסיון לרצוח אותו" ושבר כמה מעצמותיו. לאחר מכן הוא התנגש ביהודי נוסף, יצא מהרכב ודקר אותו בחזה תוך גרימת פציעה קשה. בתקיפה האחרונה של הלילה, מארש התנגש בעוד יהודי שהלך ברחוב, שבר את עצמותיו וגרם לפציעות פנימיות. גם במקרה הזה הוא הואשם ברצח. באותו לילה, מארש נעצר בביתו.

מארש הודה בחמישה פשעי שנאה ובאישום אחד של גניבת רכב. מחלקת המדינה טענה שהוא ניסה לרצוח ארבעה מקורבנותיו ותקף את החמישי. העונש הצפוי: מאסר עולם. הנאשם אמר לחוקרים שהוא "היה חייב" לתקוף מכיוון שיהודים חרדים "הם השטנים האמיתיים", לפי כתב האישום הפדרלי. "הגיע להם", הכריז הנאשם.

הליגה נגד השמצה מסרה שמארש לא הפגין סימנים לאנטישמיות לפני התקיפה. כעת הוא עשוי לקבל מאסר עולם וקנס של 250 אלף דולר עבור כל אחד מפשעי השנאה שבהם ניסה לרצוח את קורבנותיו, ועוד גזר דין מקסימלי של 10 שנים לתקיפה ו-15 לגניבת הרכב. התיק נחקר על ידי ה-FBI לצד המשטרה המקומית. "סכנת האלימות שנובעת משנאה היא מציאות עצובה בכל המדינה והאומה שלנו. השנאה היא לא מי שאנחנו", אמר פרקליט המדינה פיליפ סלינג'ר בהצהרה לתקשורת.

אנטישמיות גם באירופה

סטודנט יהודי בן 30 אושפז הלילה בבית חולים בברלין עם שברים בפניו, לאחר שהוכה על ידי סטודנט פרו-פלסטיני, בן 23, על רקע ויכוח על המלחמה בעזה. התקרית אירעה ברובע מיטה בעיר. משטרת ברלין דיווחה שהסטודנט טייל עם חבר, ובשלב מסוים השניים פגשו את הסטודנט הפרו-פלסטיני. בשלב מסוים בוויכוח שפרץ ביניהם, הסטודנט הפרו-פלסטיני היכה בפתאומיות את הסטודנט היהודי כמה פעמים עד שנפל, בעט בו בעת ששכב על הארץ ונמלט מהמקום. התוקף אותר בביתו בשכונת שונברג ונעצר. שני הסטודנטים המעורבים לומדים באוניברסיטה החופשית של ברלין.

בהולנד, המשטרה המקומית פתחה בחקירה בעקבות ריסוס צלבי קרס על חזית בית כנסת בעיר מידלבורג בדרום המדינה. בקהילה היהודית הביעו זעזוע מהפגיעה באחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר במדינה. "זה מחריד שבניין יהודי חסר הגנה הפך יעד לגרפיטי אנטישמי", אמר חנן הרצברגר, יו"ר הייעוץ היהודי המרכזי, הגוף המייצג הראשי של הקהילה.

תגיות:ארה"בכתב אישוםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה