חם ברשת

סאבלימינל: "אסור לנו להיות החוליה החלשה. העתיד שלנו תלוי במולדת"

על רקע שיר חדש שלו שצולם בשומרון, קובי שמעוני המכונה 'סאבלימינל' קורא ליישוב הארץ, על כל חלקיה. "אסור לנו להיות החולייה הפרוגרסיבית החלשה בשרשרת"

אא

לרגל שיר חדש שלו שיצא השבוע, בשם "זה עלינו", הזמר קובי שמעוני, המכונה "סאבלימינל", פרסם פוסט מרגש במיוחד ברשתות החברתיות, ובו הוא קרא להתיישבות ברחבי הארץ למען עתיד טוב יותר לנו ולילדינו. "העתיד שלנו תלוי במולדת", פתח שמעוני וכתב. "זו לא סתם אמירה, זו אמירה עם שורש עמוק והמון משמעות. ההבדל בין יהודי היום ליהודי מלפני 80 שנה הוא העובדה שהתגשמו הנבואות, והתחוללה התקומה המחודשת של עם ישראל ושל שפת הקודש במולדת שלנו, ארץ הקודש, ירושלים - ציון - ישראל".

את הדברים כתב שמעוני על רקע המקום שבו צולם הקליפ של השיר - אזור השומרון, שם מתגוררים אנשים רבים מהציונות הדתית. "אנשי הציונות הדתית לוקחים חלק משמעותי מאוד ואולי אפילו מובילים בנשיאת הנטל כשזה מגיע לצבא, לשטח. חייבים לעשות תיקון וריפוי עצמי אמיתי ולהפסיק לפצוע את האחים שלנו. הם תותחים אמיתיים, הם משמר הגבול האמיתי, הם החלוצים של המילניום הזה, הם מפריחי השממה ואנשי האדמה ומלח הארץ".

בפוסט קורא שמעוני ליישב את אזור השומרון, ולא רק. "פעם, בראשי הייתה מצטיירת התיישבות כמו איזה קרוואן או מבנה ארעי, אבל לא זה המצב. בהתיישבויות בשומרון יש שכונות חדשות עם בתים וילות, ומבנים ומרכזים ותעשייה שלא יביישו גם ערים כמו תל אביב או ירושלים".

בפוסט התייחס שמעוני לניצולי השואה ששרדו את הפרעות באירופה והצליחו לחזור הביתה ולהקים מדינה. "לאחד שורות ולשמור על זהותם ועל תורתם, ועל המסורת היהודית - זאת למרות שנטמעו בתוך תרבויות ומדינות ועמים שונים, ודיברו את השפות המקומיות ואימצו את מנהגיהם. עדיין, הזהות היהודית, התרבות, הערכים והמוסר היהודי היו ונשארו מעל הכל. זה היה דור הגיבורים שהצליח להפריח שממה, ולהקים מאחזים והתיישבויות. אז לא קראו לזה התנחלויות כמילת גנאי. הרי מה הם בעצם כל הקיבוצים וכל התנועה החלוצית, גאוות ישראל, מה הם אם לא מתנחלים?".

את הפוסט סיים שמעוני בקריאה לכל עם ישראל באשר הוא, לקחת אחריות על הבית שלנו. "זה הבית שלנו, גורל הילדים שלנו באמת תלוי במדינה שהקימו לנו הורינו, אסור לנו להיות החולייה הפרוגרסיבית החלשה בשרשרת. אנחנו עם הנצח, והדור הצעיר שנלחם את מלחמת העצמאות השנייה שלנו, מלחמת חרבות ברזל, הוא דור של אריות ולביאות, ועוד יצמחו מהם מנהיגים אדירים לעם ישראל", סיכם. 

תגיות:שומרוןסאבלימינלמולדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה