חדשות בעולם

חקירה בארה"ב: האיראנים גייסו רוצחים שכירים לחסל מתנגדי משטר

אזרח איראני הופעל בארה"ב כדי לאתר רוצחים שכירים ולתכנן התנקשויות בגולים איראניים המתנגדים למשטר האייתוללות. החשוד המרכזי, וכן אמריקני וקנדי, נעצרו ויועמדו לדין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התקשורת בארה"ב דיווחה היום (שלישי) על התנהלותה של חקירה פדרלית, במרכזה אזרח איראני שגויס במטרה לאתר במדינה רוצחים שכירים. אלה היו עתידים להתנקש בחייהם של גולים איראניים המתנגדים למשטר האייתוללות.

הרשויות הפדרליות מסרו כי יעדי ההתנקשות מתגוררים במדינת מרילנד, ובאחרונה השמיעו לא אחת ביקורת פומבית נגד משמרות המהפכה והמנהיגים באיראן. העצור הראשון בפרשה הוא אזרח איראני בשם נאג'י שריפי זינדאשטי (49). יחד עימו נעצרו דמיון פטריק ג'ון ראיין (43) ואדם ריצ'רד פירסון (29), אמריקני וקנדי.

בהודעת הממשל האמריקני נמסר כי זינדאשטי פועל בשירות המשטר האיראני, ועומד בראש רשת שאחראית ל"התנקשויות וחטיפות" במטרה "להשתיק את מבקרי המשטר". זינדאשטי, שחי באיראן, גייס בסוף 2020 את ראיין כדי לבצע את החיסולים. ראיין שכר את שירותו של פירסון, שגר באותה תקופה במינסוטה תחת שם בדוי.

תמורת החיסולים היו אמורים ראיין ופירסון לקבל 350 אלף דולרים דולר. הרשויות בארה"ב הודיעו כי הן הצליחו לסכל את ההתנקשויות. ראיין ופירסון נמצאים כעת בכלא בקנדה, על עבירות שלא קשורות לתכנון הרציחות, וארה"ב דרשה את הסגרתם.

תגיות:איראןארה"בחקירה פדרלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה