חדשות עולם הילדים

הסיבות שגורמות לנו לפהק

מדוע הפיהוק מראה על כך שאנו עייפים, ולמה אנחנו לא מצליחים לשלוט בו? מגזין "נפלאות עולם" לילדים, מפתיע אותנו עם דברים שלא ידענו

אא

מכירים את הרגע הזה שהפיהוק מגיע בזמן הכי לא מתאים? כמו למשל, על במה במסיבת סיום, או באמצע שיחה עם דמות חשובה? מתברר שהפיהוק הוא פעולה טבעית שאנחנו עושים, והוא יכול להיות סימן לכך שאנו עייפים. הסיבה העיקרית שבגללה אנחנו מפהקים היא כדי להכניס יותר חמצן למוח. כשאנחנו עייפים, המוח שלנו לא מקבל מספיק חמצן, והפיהוק יכול לעזור לנו להכניס יותר חמצן למוח, ולהעיר אותנו. איך, אתם שואלים? בזמן הפיהוק מופעל רפלקס שגורם לשרירי הפנים והגוף לעבוד ולהימתח. פעולת המתיחה הזאת מדמה אימון קטן במכון הכושר: היא גורמת לדם לזרום בגוף, ועל ידי כך מתחדשת אספקת החמצן ושאר הנוטריינטים (חומרי מזון לתאי הגוף, כמו סוכר ומינרלים שונים). פיהוק יכול להיות גם סימן לעלייה בריכוז של פחמן דו חמצני בדם, והוא עוזר לגוף להיפטר מעודפי הפחמן הדו חמצני, מה שיכול לעזור לנו להרגיש טוב יותר. 

 

לצפיה חופשית באופן דיגיטלי במגזין "נפלאות עולם" היכנסו עכשיו >>

 

אצל הקופים, הפיהוק הוא מחווה של כבוד 

אם אתם מפהקים הרבה, זה סימן שאתם צריכים להיכנס למיטה מוקדם יותר הערב. אלכוהול, למשל, גורם לעייפות על ידי כך שהוא מדכא את מערכת העצבים המרכזית, מה שגורם לחוסר בתנועה ולתחושת עייפות מדומה. הפיהוק במצב כזה יכול לעזור להכניס יותר חמצן למוח ולהעיר אותנו. לעומת זאת, הקפאין ממריץ את מערכת העצבים המרכזית, ועוזר לנו להישאר ערים, אבל יכול גם לגרום לעוררות יתר, מה שעלול להוביל לעייפות לאחר שהאפקט של הקפאין פג. האם אנחנו מפהקים רק כשאנחנו עייפים? לא רק. פיהוק הוא רפלקס טבעי שמתרחש גם בגופם של בעלי החיים, והוא יכול להיות סימן לעייפות. כלבים, לדוגמה, מפהקים כדי לקרר את המוח שלהם, ואילו קופים מפהקים כדי להירגע ולנוח - וגם כדי להראות כניעה או כבוד. באדיבות "נפלאות עולם" - ירחון מדעי תורני לילדים מבית נשיונל ג'יאוגרפיק.

 

בואו לזכות במנוי שנתי למגזין "נפלאות עולם"! היכנסו לעולם הילדים והשתתפו בהגרלה שתתקיים ביום שני בבוקר  >>

תגיות:נפלאות עולםעולם הילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה