חדשות עולם הילדים

הילד במסך במשך שעות? הרב טיומקין בפתרון יצירתי

"כשמבינים לעומק את הצורך של הילדים במסכים, אפשר לתת מענה שיפתור את שורש הבעיה". הרב דן טיומקין במשדר מרתק על אתגרי החינוך בדור המסכים. היום, כ"א בשבט

אא

"הוא צופה לפעמים בתכנים שמאוד לא תואמים את רוח הבית", "חוזר מהלימודים ישר למחשב, ולא זז ממנו גם כשחברים מזמינים אותו לשחק בחוץ". אלו רק חלק מעדויות של הורים מתוסכלים ששואלים את עצמם: אז מה עושים עכשיו? איך אנחנו שומרים עליו מפני הסכנות ברשת? איך גורמים לו להתעניין בדברים נוספים שיש סביבו? על כל זאת ועוד הולך לדבר הרב דן טיומקין ביום רביעי הקרוב במשדר "אתגרי החינוך בדור המסכים".

על הסכנות שיש ברשת אנחנו לא צריכים להרחיב. כל אחד יודע כי ילד שמבלה מול המסך כמה שעות בכל יום יכול להיחשף לסכנות ולתכנים לא ראויים, ולבזבז שעות על צפייה בדברים שלא מיטיבים איתו. אנחנו שולחים את הילדים למוסד החינוכי הכי טוב בשבילם, שמחנך כמו שאנחנו רוצים. אנחנו לוקחים את הילדים לחברים ממשפחות טובות, כאלה שאפשר לסמוך עליהם. אבל ככל שזה נוגע לרשת - אין לנו שליטה. הילד יכול להגיע לכל מקום ולכל מידע, ולתקשר עם כל אחד. 

עולם הילדים מבית הידברות מארח את הרב דן טיומקין, מחנך ומרצה נודע בתחום חינוך ילדים ומחבר הספר "בוסר המלאכים", למשדר הדרכה מיוחד להורים, בו ננסה להבין לעומק מה הגורם הפנימי שמניע ילד להתמכרות, ואיך אנחנו יכולים, בכל זאת, לנסות למנוע את השקיעה במסך.

דרכי ההתמודדות עם הסכנות ברשת שונות מדרכי ההתמודדות עם מצבים אחרים שדורשים השמת גבולות עם הילדים. הרי ברור לנו שאנחנו מבררים לאן הילד יוצא ועם מי, ובאיזו שעה הוא חוזר הביתה, אבל האם באפשרותנו לבדוק בכל רגע נתון באילו תכנים הילד צופה, ובמה הוא משחק? וכמה זמן הוא כבר מול המחשב? הרב דן טיומקין מסביר כי הטכנולוגיה מביאה איתה אתגרים לא פשוטים, אבל יכולה אף לעזור לנו כדי לקדם את הילדים! "הכל תלוי במינון ובזווית ההסתכלות", אומר הרב דן טיומקין.

היום, כ"א בשבט (31.1), בשעה 21:00, עולם הילדים יארח את הרב דן טיומקין במשדר הדרכה מיוחד להורים עם פתרונות לנושא הבוער. רוצים גם אתם להצטרף למשדר המיוחד? הירשמו בקישור, וכל הפרטים בדרך אליכם. הירשמו כאן בקישור ללא עלות >>

 

 

תגיות:עולם הילדיםהרב טיומקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה