ונשמרתם

בת שנה וחצי נחנקה והכחילה. זה מה שהרופאים מצאו בגרונה

ההורים סיפרו בבית החולים, כי בעת שהפעוטה אכלה בבית פופקורן היא נחנקה מגרעין. הרופאים: "היא הוכנסה מיידית לחדר החייאה. ברבים מהמקרים האלה מדובר בפופקורן ובעיקר פיצוחים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בת שנה וחצי מאזור השרון הובהלה היום (שני) לבית החולים מאיר עם מצוקה נשימתית ניכרת לאחר שנחנקה מגרעינים של פופקורן. ההורים סיפרו לצוות הרפואי מאיר כי בעת שהפעוטה אכלה בבית פופקורן היא נחנקה מגרעין, הפסיקה לנשום ואף הכחילה. בהמשך, תוך כדי שיעול, יצא גרעין מגרונה אך מכיוון שהמשיכה להשתעל ללא הפסקה הם הגיעו למיון הילדים באופן בהול.

"הוריה של הפעוטה הביאו את הילדה למיון הילדים במרכז רפואי מאיר כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית ומשיעול בלתי פוסק. בבדיקת דרכי הנשימה נשמע כי ישנה ירידה בכניסת האוויר לאחת הריאות והיא הוכנסה מיידית לחדר החייאה", אמר ד"ר אמיר מנדלסון, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי. "לאור חשש לתזוזה של הגוף הזר העלולה לגרום לחסימה מוחלטת של דרכי האוויר, הגיע מיידית גם רופא אף אוזן גרון, ד"ר אורי נוימן, והיא הובהלה מידית לחדר הניתוח לצורך הוצאת הגוף הזר".

(גרעין הפופקורן בפתח הריאה הימנית של הפעוטה. (קרדיט: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית(גרעין הפופקורן בפתח הריאה הימנית של הפעוטה. (קרדיט: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

"בבדיקה שנעשתה לפעוטה נמצא כי בנוסף לשיעול, היא סובלת מניפוח יתר בריאה הימנית ובירידה בכניסת האוויר לריאה זו. בחדר הניתוח ביצענו הליך ברונכוסקופיה יחד עם ד"ר דפנה גרשנבל מילק, מומחית אף אוזן גרון, ד"ר אורי נוימן מתמחה א.א.ג וד"ר ברנרדו גולדשטיין, ד"ר טניה גרומברג וד"ר אלכסיי לברוב, מומחים בהרדמה", הוסיף ד"ר גיל צויזנר, מומחה אף אוזן גרון במרכז הרפואי. "ההליך נעשה עם ברונכוסקופ קשיח באמצעותו נמצא גרגיר פופקורן גדול אשר חסם את הכניסה לריאה הימנית ושלוש חתיכות נוספות. לאחר מכן נעשתה בדיקה עם ברונכוסקופ גמיש על מנת לוודא שלא נותרו חתיכות נוספות בריאותיה".

השניים שיתפו כי "בכל שנה מגיעים למרכז רפואי מאיר ילדים, בעיקר מגיל שנה ועד שלוש לאחר שאיפת גוף זר לריאות. רבים מהגופים הנשאפים הם מאכלים כמו פופקורן ובעיקר פיצוחים. תינוקות ופעוטות אינם לועסים היטב את המזון. בנוסף, משום שקנה הנשימה של תינוקות ופעוטות צר, כאשר חפץ קטן או מזון נשאף הוא עלול לחסום את כניסת האוויר אל קנה הנשימה ולגרום לחנק. לעיתים המזון עלול להישאף ולהיכנס לתוך הריאות ולגרום לחסימת דרכי האוויר ואף לדלקות ריאות קשות. לכן מומלץ להרחיק מילדים מתחת לגיל 5 פיצוחים, פופקורן, ואגוזים, בנוסף לחפצים קטנים ובעיקר מגנטים וסוללות כפתור".

תגיות:פופקורןחנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה