חדשות בארץ

תושבים בחאן יונס מתפנים ומפגינים נגד חמאס, צה"ל מגביר את המתקפה

תושבי חאן יונס מנצלים את המסדרון ההומניטרי שהכשיר צה"ל ועוזבים את העיר דרומה, תוך שהם משמיעים קריאות נגד חמאס. לוחמים חיסלו מחבלים וחשפו תשתיות טרור

לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, פרסם היום (ראשון), באמצעות עמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית, "אלמונסק", תיעוד חריג מלב הרצועה. בעת פינוי המוני עזתים במסדרון ההומניטרי בחאן יונס, הם יצאו בקריאות "העם רוצה להפיל את חמאס". התיעוד מגיע מתוך המסדרון ההומניטרי המאובטח שנפתח בימים האחרונים ממערב חאן יונס, ומאפשר תנועה של תושבי הרצועה מערבה לאזור ההומניטרי אל-מוואסי ודרומה לאזור רפיח. ציר הפינוי נפתח על ידי צה"ל, כדי לאפשר מעבר מאובטח של אזרחים, תוך המשך הלחימה מול חמאס.

לדברי עליאן, "בימים האחרונים אנו רואים יותר ויותר עדויות של ביקורת פומבית שמשמיעים תושבי עזה נגד חמאס. תושבי הרצועה מעדיפים ובצדק את טובתם ואת ביטחון ילדיהם על פני המשך ההתעצמות הצבאית של חמאס ופעולות הטרור שפוגעות בהם ובעתידם".

(צילום: דובר צה"ל)
 
במקביל, צה"ל, שכיתר את העיר, מגביר את הלחימה בתוכה. לוחמי עוצבת הקומנדו ולוחמי יחידת אגוז זיהו חוליית מחבלים חמושה ב-RPG, וחיסלו את המחבלים. לוחמי יחידת מגלן ולוחמי הצנחנים חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. חיל האוויר, בשיתוף פעולה עם מכלול האש של חטיבה 7, חיסל באמצעות מטוס קרב שני מחבלים במרחב העיר.

בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 איתרו תוואי מנהור והשמידו אותו. בנוסף, הלוחמים חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה.

במרכז הרצועה, לוחמי חטיבת הנח"ל הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל מחבל שנמצא בקרבתם. במהלך היממה האחרונה חיסלו לוחמי צוות הקרב מחבלים נוספים.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה