חדשות בארץ

משרד התפוצות: עלייה חדה באירועים אנטישמיים ברחבי העולם

על פי דו"ח מיוחד של משרד התפוצות, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית, מאז תחילת המלחמה נרשמה עלייה של 235 אחוזים במספר אירועי האנטישמיות. בצרפת דיווחו על עלייה של כמעט 500 אחוזים

חילול בית עלמין יהודי בצרפת, ארכיון (קרדיט: shutterstock)חילול בית עלמין יהודי בצרפת, ארכיון (קרדיט: shutterstock)
אא

מספר אירועי האנטישמיות בעולם עלה בשנה החולפת ב-235 אחוזים ביחס לשנה שקדמה לה. כך עולה מדו"ח האנטישמיות שפרסם היום (שישי) משרד התפוצות. הדו"ח הוכן בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית. כמחצית מהאירועים התרחשו לאחר מתקפת החמאס על עוטף עזה ותחילת התמרון הקרקעי הישראלי ברצועה. הדו"ח מציין עלייה של 33 אחוזים גם במספר האירועים האנטישמיים שבהם הייתה אלימות כלפי יהודים. 48 אחוזים מהמקרים התרחשו על רקע המלחמה, ו-46 אחוזים מתוכם אירעו בארה"ב.

בצרפת למשל, דווחו 1,800 אירועים אנטישמיים – יותר מפי ארבעה בהשוואה לשנת 2022 כולה. אירועים אלו כללו דקירה של אישה יהודייה, תקיפות ברחובות, שרפת דלתות בתיהם של יהודים, וסימון מגני דוד על בתים של יהודים בפריז ופרבריה.

בקמפוסים בארה"ב נרשמה עלייה של 700 אחוזים בכמות האירועים האנטישמיים. 54.5 אחוזים מהסטודנטים היהודים סיפרו שהם אינם מרגישים בטוחים פיזית ויותר משליש מהם דיווחו כי הסתירו את זהותם היהודית.

בבריטניה נרשם מספר האירועים הגבוה ביותר והעלייה שם היא של 512 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022. כ-60 אחוזים מהיהודים דיווחו כי חוו אירוע אנטישמי או מכירים יהודי אחר שחווה אירוע אנטישמי מפרוץ המלחמה, וכמחצית מהם אינם חשים ביטחון ברחובות המדינה.

ברשתות החברתיות נרשמה עלייה של 1,200 אחוזים בפוסטים הכוללים תכנים אנטישמיים, הקוראים לאלימות נגד יהודים, ישראלים וציונים, וכן נרשמה עלייה ניכרת בשיח אנטישמי הכולל הכחשה ועיוות שואה. רוב הפוסטים פורסמו בשלושת החודשים האחרונים ברשת X, והיתר בטיקטוק, פייסבוק, טלגרם ואינסטגרם.

בדו"ח הומלץ על מעבר מ"מגננה למתקפה" נגד מובילי האנטישמיות, הגשת תביעות נגד פשעי המלחמה של חמאס, ניסיון למנוע מראשי הארגון לנוע בחופשיות בעולם, וגביית מחיר ממדינות המארחות את ראשיו או תומכות בו. המסמך הממשלתי מציע גם להפעיל לחץ על גורמים התומכים כספית ודיפלומטית ברשות הפלסטינית, באונר"א, בארגוני זכויות אדם ובארגונים הומניטריים, כדי שגורמים אלה יקפיאו את המימון ויַתנו את המשכו בהפסקת עידוד לרצח יהודים.

שר התפוצות עמיחי שיקלי אמר כי "העם היהודי לא חווה מאז שנות השלושים של המאה הקודמת עוצמות כאלה של שנאה. אז הייתה זו תורת הגזע הנאצית שסללה את הדרך לקטסטרופה, והיום זוהי השנאה האובססיבית כלפי מדינת ישראל. דמוניזציה, דה-לגיטימציה וסטנדרטים כפולים, שלושת ה-D שהגדיר נתן שרנסקי, הם הביטוי לשנאה הישנה-חדשה, התובעת לשלול מהעם היהודי את זכותו להגדרה עצמית ולהציג את הציונות, מהמופלאות והצודקות שבתנועות הלאומיות בעת החדשה, כ'מפעל קולוניאליסטי וגזעני. סביב כל עימות צבאי בין ישראל לארגוני הטרור בלבנון, ביו"ש או בעזה עולה גובהם של גלי השנאה, אשר הגיעו עתה לשיא חסר תקדים באירועי הטבח והמלחמה שפרצה בעקבותיהם. הבנת עומקה של תופעת האנטישמיות, המתאימה את עצמה כמוטציה למציאויות חדשות, היא תנאי הכרחי להתמודדות אפקטיבית".

תגיות:אנטישמיותמשרד התפוצותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה