חדשות בעולם

מאסק ביקר באושוויץ: "כשהייתי בישראל הבנתי את הצורך לפלוש לרצועה"

המיליארדר אילון מאסק הניח זר במחנה הריכוז וההשמדה ואמר: "ראיתי בעבר את הסרטונים, אבל זה מכה בך כשאתה רואה את זה בעיניים". בוועידת איחוד הארגונים היהודים באירופה, בה השתתף לאחר הביקור, שלף מכיסו את דיסקית החטופים והצהיר שיענוד אותה עד לשחרורם

מאסק בעת ביקורו האחרון בישראל (צילום: Chaim GoldbergFlash90)מאסק בעת ביקורו האחרון בישראל (צילום: Chaim GoldbergFlash90)
אא

המיליארדר אילון מאסק ביקר אתמול לראשונה במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירנקאו, על רקע ההאשמות על כך שהוא מאפשר הפצה של תוכן אנטישמי ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) שבבעלותו. מאסק התייחס היום (שלישי) לביקורו במחנה ואמר: "זה היה מרגש מאוד ועצוב וטראגי שבני אנוש יכלו לעשות את זה לבני אנוש אחרים. ראיתי בעבר את הסרטונים אבל זה מכה בך כשאתה רואה את זה בעיניים".

בהתייחסו לביקורו בישראל ולתקיפה שביצע החמאס בעוטף בשמחת תורה, הוסיף: "החינוך לשנאה אצל ילדים בעזה חייב להיפסק. כשהייתי בישראל הבנתי את הצורך לפלוש לרצועה. אם מלמדים פעוטות שעליהם להרוג יהודים, הם יאמינו לזה. זה צריך להפסיק".

מאסק ביקר באושוויץ עם בנו, ולצדם יו"ר איחוד הארגונים היהודים באירופה הרב מנחם מרגולין, העיתונאי האמריקאי-יהודי בן שפירו ושורד השואה גדעון לב. הוא הניח זר ב"קיר המוות" והשתתף בטקס זיכרון קצר ובתפילה בבירקנאו.

לאחר הביקור השתתף בוועידת איחוד הארגונים היהודים באירופה, והוצגו לו "ציוצים דמיוניים" שכתבו יהודים כדי לעצור את השמדתם על ידי הנאצים. על כך אמר מאסק: "אם הרשתות החברתיות היו קיימות אז, זה היה בלתי אפשרי להסתיר את השואה. אחד הדברים הראשונים שהנאצים עשו זה לסגור את התקשורת ולמנוע הוצאת אינפורמציה. ראיתי הרבה סרטוני וידאו. הדבר הכי מזעזע היה לראות רצח של ילדים ונשים חסרות הגנה. לא היו רחמים. בדיוק להפך. צריך לטפל במקור האינדוקטרינזציה שעברו. אף אחד לא צריך להיות שמח אחרי שרצח ילדים". מאסק שלף מכיסו את דיסקית החטופים שקיבל במהלך ביקורו בישראל, הציג אותה לנוכחים בוועידה ואמר שהוא ממשיך ללכת איתה עד לשחרורם.

מאסק התייחס גם להפגנות נגד ישראל בארה"ב ובאירופה בעקבות המלחמה בעזה: "לראות את המצעדים פרו-חמאס במספרים גדלים בכל הערים הגדולות במערב הדהים אותי, כולל באוניברסיטאות הטובות בעולם כגון הרווארד, ייל ופן. אמרתי לעצמי שזה לא יאומן. דווקא שם אנשים צריכים היו להיות הכי מוארים. כל המהומות שראינו בערים ובקמפוסים הן קריאת השכמה מטלטלת לכל אדם נאור ולכל תרבות נאותה. זה מטלטל. אנו צריכים להפסיק את העיקרון שהצד החלש תמיד צודק. זה פשוט לא נכון. אם קבוצה קטנה רוצה להרוג אותך – היא רעה. צריך כאן בהירות מוסרית. יש טוב ורע. אתה שופט כל קבוצה ויחיד מול סטנדרטים מוסריים ולא על רקע של מדכא ומדוכא. אם הם רוצים לרצוח אנשים חפים מפשע – זה רע".

על ההאשמות לכאורה שהוא אנטישמי השיב: "שני שליש מהחברים שלי יהודים. הלכתי לבית ספר יהודי בילדותו בדרום אפריקה. השם שלי יהודי. השם שלי סופר-יהודי. הלכתי לישראל כשהייתי בן 13, ביקרתי במצדה. לפעמים אני שואל את עצמי: האם אני באמת יהודי? אני עונה: אני יהודי בשאיפה".

תגיות:מחנה אושוויץאילון מאסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה