חדשות בארץ

הרצוג על האסון: "בוקר קשה מנשוא, טובי בנינו מתווספים למצבת הגבורה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעת אבל בעקבות האסון הכבד בעזה בו נפלו 21 לוחמי מילואים: "עוד ועוד שמות של טובי בנינו מתווספים למצבת הגבורה, במלחמה שאין צודקת ממנה". שר הביטחון יואב גלנט: "נפילת הלוחמים היא ציווי להשגת מטרות המלחמה"

  • י"ג שבט התשפ"ד
הרצוג (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)הרצוג (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הבוקר (שלישי) הודעת אבל בעקבות האסון הכבד ברצועת עזה בו נפלו 21 לוחמי מילואים.

"בוקר קשה מנשוא, בו עוד ועוד שמות של טובי בנינו – מגש הכסף במלוא מובן המילה – מתווספים למצבת הגבורה, במלחמה שאין צודקת ממנה", כתב הרצוג. "מאחורי כל שם נמצאת משפחה שעולמה חרב עליה באחת, משפחה שאנו מאמצים אל ליבנו ביגון ובכאב, ובה בעת בגאווה – על גבורת הדור, על השליחות והרעות, על הדבקות במטרה ועל אהבת העם והמולדת".

"הקרבות העזים מתקיימים במרחב מאתגר ביותר, ואנחנו מחזקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים בנחישות אינסופית למימוש מטרות הלחימה. בשם העם כולו אני מנחם את המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. גם בבוקר העצוב והקשה הזה אנחנו חזקים וזוכרים שביחד ננצח".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "בבוקר הקשה והכואב בו בשורת האיוב מגיעה לבתים רבים בישראל, לב כולנו עם המשפחות היקרות בשעתן הקשה מכל. זו מלחמה שתקבע את עתיד ישראל בעשרות השנים הבאות - נפילת הלוחמים היא ציווי להשגת מטרות המלחמה. שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות חללי המערכה ואיחולי החלמה לפצועים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "בשורות קורעות לב. תנחומים מעומק הלב למשפחות הגיבורים, עם ישראל כולו מחבק אתכם בלב שבור ודואב. המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא. הגיבורים הללו הם עמוד האש לפני המחנה שמורים לנו את הדרך להמשך המערכה המוסרית הזו של עם ישראל, עד שננצח את פני הרוע, עד שנגדע את החושך. יהי זכר הנופלים ברוך".

שר החינוך יואב קיש התייחס אף הוא לאסון הכבד: "כאב עצום, קשה למצוא את המילים לצער הגדול שאני חש עם פרסום האסון הנורא שהתרחש אתמול. 21 לוחמים, גיבורים, טובי בנינו שנפלו במלחמת קיום על הארץ הזו. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול ותנחומים למשפחות ולחברים שאיבדו את החשוב מכל, מחויב ומבטיח שנפילתם של לוחמינו לא הייתה לשווא. אנחנו נמשיך להיות מאוחדים ולהילחם בכל הכוח על זכות הקיום שלנו כאן בארץ ישראל. יהי זכרם ברוך".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ספד: "בוקר קשה וכואב, הלב שבור ומרוסק, שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחות. דווקא עכשיו ברור יותר מתמיד – את המלחמה אסור להפסיק, את הלחימה אסור לצמצם. חייבים להמשיך להכניע, לרסק ולכסח את האויב הנאצי בעזה, בכל הכוח. דמם של מאות מטובי בנינו הלוחמים הי"ד לא נשפך לשווא, הלוואי שנהיה ראויים להם ונקיים את צוואתם שנכתבה בדם - ריסוק ומיטוט החמאס והחזרת כל החטופים. יהי זכרם ברוך".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסר: "בוקר קשה מנשוא עם הבשורה המרה על נפילתם של 21 לוחמי צה"ל במילואים, גיבורי ישראל, אוהבי הארץ ומגיניה שנפלו ברצועת עזה. אני שולח חיבוק למשפחות הלוחמים. עם ישראל כולו איתכם בשעתכם הקשה. יהי זכרם ברוך".

תגיות:יצחק הרצוגחללי צה"ליואב גלנטחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה