חדשות בעולם

דריכות בישראל: ההכרעה בהאג - בימים הקרובים

בית הדין הבינלאומי לצדק צפוי לפרסם החלטת ביניים, בישראל, על אף האופטימיות, מקווים שלא יינתן צו המחייב את הפסקת הלחימה. במקרה שיוצא צו, הנושא יעבור למועצת הביטחון, ואם ישראל לא תמלא אחר ההחלטה היא צפויה לסנקציות

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: שאטרסטוק)אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ששמע את טיעוניה של דרום אפריקה הטוענת כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה, ואת טיעוני ההגנה של ישראל, ימסור בימים הקרובים את החלטתו. כך נודע הערב (שני).

על פי הנוהל, מדובר בהחלטת ביניים כך שבית הדין יחליט רק אם להיענות לבקשת הדרום אפריקנים להוציא צו זמני להפסקת המלחמה. הדיונים הנוספים יימשכו ואז תצטרף גרמניה לדיונים כהבעת תמיכה בישראל. אינדונזיה, וייתכן מדינות מוסלמיות נוספות, צפויות לחבור לדרום אפריקה.

בישראל ישנה אופטימיות זהירה ותקווה כי בית הדין יסיר מסדר היום את בקשת הדרום אפריקנים. במיוחד לאחר טענות הנגד החד-משמעיות, המגובות בהוכחות, שהציגו נציגי ישראל בדיון.

אם בית הדין יחליט על מתן צו ביניים המחייב את הפסקת הלחימה, ישראל אינה מחויבת להיענות לו והנושא יעבור לדיון במועצת הביטחון של האו"ם. אם המועצה תקבל החלטה זהה, הרי שאז ישראל מחויבת לקיימה, אחרת היא צפויה לסנקציות בינלאומיות. גורמים מדיניים סבורים, כי גם אם ההחלטה תגיע לפתחה של מועצת הביטחון - ארה"ב תטיל וטו על כל החלטה שתתקבל נגד ישראל.

כזכור, דרום אפריקה ביקשה בדיון סעדים משפטיים בדמות תשעה צווים נגד ישראל, ובהם דרישה להפסקת אש, לנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, הפסקת כל הפעולות הצבאיות, להפסיק למנוע הכנסה של סיוע, לדווח לבית הדין על הפעולות, לא למנוע מצוותי חקירה להיכנס לשטח, להימנע ולהעניש מי שקוראים לג'נוסייד ועוד.

במהלך הצגת טיעוני התביעה, טענו הדרום אפריקנים בין השאר כי ישראל "מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הגדולה בהיסטוריה. האזרחים בעזה יכולים למות ממנה ויכולים למות מרעב ומחלות בגלל שעזרה לא נכנסת. לנו ברור שחלק מהפעולות של ישראל עוברות על החוק הבינלאומי. ההרס הוא חגיגה עבור הצבא הישראלי. החיילים מצלמים את עצמם מפוצצים בתים שלמים ומניפים את דגל ישראל".

נציגי ההגנה מטעם ישראל הדפו את טענותיה השקריות של דרום אפריקה והזכירו את זוועות המתקפה על העוטף שביצעו מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי. לבית הדין הוצגו עדויות של מחבלי חמאס שתיארו את הזוועות ואת ההוראות שקיבלו, את החטופים, את הסיוע ההומניטרי שמוכנס לרצועה ועוד.

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה