חדשות בעולם

המלחמה באוקראינה: "מאות רסיסים בחצר בית הכנסת"

אחרי שחרסון שוחררה מידי הרוסים, הם מפציצים אותה בימים אלו בלי הפוגה. בימים האחרונים היא נפגעה מטיל, והתוצאה: מאות רסיסים בחצר ובמבנה בית הכנסת

אא

טיל ששוגר בסוף השבוע לעבר חרסון שבדרום אוקראינה גרם לנזק למבנה בית הכנסת בעיר. רבה הראשי של חרסון ושליח חב״ד, הרב יוסף יצחק וולף, סיפר כי רסיסים רבים פגעו בחצר ובמבנה בית הכנסת, אך למרבה הנס גרמו לנזקים קלים בלבד. "בית הכנסת נפגע ממאות רסיסים, כל החצר שלו מלאה ברסיסים, והם תקועים גם בקירות בית הכנסת", הוא סיפר.

חרסון היא מהערים המופגזות ביותר באוקראינה מאז תחילת המלחמה. היא אף נכבשה בתקופה הראשונה של המלחמה, אך הרוסים נטשו אותה כעבור כמה חודשים ומאז אינם פוסקים מלהפגיז אותה.

בצל ההתקפות הרבות בחודש האחרון דיווחה גם הקהילה היהודית בסלוויטא שבמערב המדינה כי בית הכנסת המקומי נפגע מרסיס גדול של רקטה רוסית שגרמה להרס תקרת המבנה. בסלוויטא מתגוררים כיום עשרות יהודים והיא בעלת עבר היסטורי יהודי עשיר. בין היתר פעל בה בית הדפוס המפורסם של האחים שפירא.

מאז תחילת המלחמה ניזוקו לא מעט בתי כנסת באוקראינה ממתקפות רוסיות ובהם בית הכנסת בחרקוב, בית הכנסת ההיסטורי בבחמוט וגם בית הכנסת במאריופול שנהרס כליל. גם בתי עלמין יהודיים ואנדרטאות, כמו בקייב ובעיירה הלוחיב הסמוכה לסומי בצפון המדינה, ניזוקו בעבר מטילים ופגזים רוסיים.

מפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה (FJCU), ארגון הגג המאחד את כ-180 הקהילות במדינה, נמסר: "המתקפות הרוסיות המרושעות נמשכות ללא הפסקה והעולם כמעט שכח את המציאות הבלתי נתפסת שעימה אנו מתמודדים. העובדים הסוציאליים והמערך הפסיכולוגי נמצאים בקשר עם ראשי הקהילות באוקראינה כדי לתת מענה מקסימאלי לכל פנייה".

תגיות:מלחמהאוקראינהרסיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה