חדשות בארץ

נתניהו: "אם נפסיק את הלחימה הטבח הבא הוא עניין של זמן"

ראש הממשלה התייחס במסיבת עיתונאים להמשך הלחימה, ללחץ האמריקני ולניסיון לשחרר את החטופים: "מתחייב בפני המשפחות השכולות ומשפחות החטופים - לא נסיים את המלחמה לפני השבת חטופינו"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, בה התייחס לנושאים שעל סדר היום.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "קיבלתי היום גלויה מנטע, אימו של לוחם הצנחנים ינון תמיר שנפל בקרבות בעזה. היא כותבת לי 'כדי שנדע שלא נפלו לחינם - השמידו את הרשע'. נטע, אני אומר לך ולמשפחות השכולות - הם לא נפלו לשווא, אנחנו נשמיד את הרשע של חמאס. בניגוד למה שאומרים, המלחמה נמשכת בכל החזיתות, והמלחמה תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו".

"לצורך זה העברנו תקציב מלחמה עצום שיעזור לצבא לעמוד במטרות המלחמה ולהשיג את הניצחון. הניצחון ייקח עוד חודשים ארוכים, אבל אנחנו נחושים להשיגו. יש מי שטוענים באולפנים שאי אפשר לנצח, אני דוחה את זה על הסף. אנחנו מנצחים, אנחנו חותרים לניצחון מוחלט. לא רק להכות בחמאס, לא עוד סבב עם חמאס - ניצחון מוחלט".

בנוגע לנושא החטופים, אמר נתניהו שהלחץ הצבאי ברצועה עוזר. לדבריו, "הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תשדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן. לכן, לא נתפשר על ניצחון מוחלט. 'היום שאחרי' הוא היום שאחרי חיסול חמאס, ולכן קודם כל בא הניצחון והוא יושג רק אם נישאר ממוקדים ומאוחדים מאחורי החיילים שלנו. אין לנו ברירה אחרת. זהו ניצחון שעלינו להשיג למען ביטחון ישראל, למען עתידנו ולמען שלום אזורי עם שכנותינו. אני מתחייב בפני המשפחות השכולות ומשפחות החטופים - לא נסיים את המלחמה לפני השבת חטופינו".

בהתייחס לדיווחים לפיהם דחה הצעה אמריקנית שכוללת הקמת מדינה פלסטינית, השיב ראש הממשלה: "מה שגורמים פוליטיים בישראל קוראים 'היום שאחרי', זה מבחינתם 'היום שאחרי נתניהו'. מי שמדבר על 'היום שאחרי נתניהו', בעצם מדבר על הקמת מדינה פלסטינית עם הרשות הפלסטינית. זה לא היום' אחרי נתניהו', זה היום אחרי רוב אזרחי ישראל. אני מבהיר, בכל הסדר בעתיד הנראה לעין, ישראל חייבת לשלוט על כל השטח מערבית לירדן".

על הלחץ לכאורה שמפעילים האמריקנים, השיב נתניהו שהוא צריך להיות מסוגל להגיד 'לא' גם לטובי הידידים שלנו. לדבריו, "להגיד 'לא' כשצריך ולהגיד 'כן' כשאפשר. ככה אני נוהג. אני רוצה להרחיב את מעגל השלום לארבע מדינות ערביות, ואני נחוש להרחיב אותו לעוד מדינות באזור יחד עם ידידינו האמריקנים".

לשאלה אם יש צורך ללכת כעת לבחירות, ענה ראש הממשלה: "עכשיו רוצים להתחיל בקמפיינים של תעמולה? לאחוז איש בגרון רעהו? יהיה זמן לפוליטיקה, לא הצעתי שום הצעה לליברמן ולפיד. אני מאמין שצריך לקיים את הקואליציה הזו. בחירות יפגעו קשות במאמץ המלחמתי".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה