חדשות בעולם

"עומדים לצדה": לא ייאמן - אזרחים באיראן מביעים תמיכה בישראל

בלב טהרן תלו תושבים כרזה שמביעה הזדהות עם העם היהודי, זאת כאות הזדהות עם איש אופוזיציה שקרא לפגוע בהנהגה האיראנית, ואמר: "ישראל לא צריכה לחשוש לתקוף בסיסים באיראן"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אירוע חריג נרשם באיראן ביממה האחרונה: על פי דיווחים בתקשורת המקומית, בלב העיר נתלה שלט עם הכיתוב "והיד בהשתי - כל העם איתך. אנחנו עומדים לצד ישראל". בערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" נחשף כי מדובר בכרזת תמיכה שמטרתה לתמוך בפעיל האופוזיציה האיראני שעבר ללונדון, והיד בהשתי.

בהשתי ביקר בעבר בישראל. הוא הביע סולידריות עם המדינה רק לפני כשבועיים, כאורח פורום מזרח תיכון ישראל. הוא היה האיראני הראשון שנשא דברים בכנסת, זאת במסגרת שדולת הניצחון הישראלי. בהמשך הוא סייר בעוטף עזה, בירושלים ובעוד מקומות באזור. בהשתי הביע תמיכה במדינה גם בשם העם האיראני, וקרא לה למקד את המאמץ נגד ראש התמנון האירני – כלומר, לחסל אותו.

בנאום בכנסת אמר בהשתי: "בקרוב תתמודדו עם פיל בחדר - השלטון האיראני. לא צריך לחשוש מלתקוף בסיסים איראניים באיראן. לא לפחד לתקוף את ראשי ההנהגה האיראנית באיראן, זו השפה היחידה שהם מבינים".

עוד הוסיף בראיון: "החדשות הטובות - יש לכם צבא של 80 מיליון איראנים שצמאים לחופש ולדמוקרטיה, משנת 2009 הם מנסים להפיל את השלטון אך טרם נחלו הצלחה, בגלל האלימות הברברית של השלטון האיראני".
בתקשורת האיראנית נכתב כי האירוע הזה הוציא את מנהיג המדינה, עלי חמינאי, משלוותו. מי שקרא לא פעם להשמיד את ישראל, מקבל עכשיו את מנהיג האופוזיציה שלו כשהוא מביע תמיכה רחבה בישראל. לא מן הנמנע כי בהשתי יגיע בקרוב שוב לישראל על מנת להביע סולידריות בעקבות הטבח שבוצע בשבת שמחת תורה.

תגיות:איראןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה