חדשות בעולם

רבה של דרום אפריקה: "אין פה אנטישמיות, יש רשעות של הממשלה"

לאור התביעה שהגישה המדינה נגד ישראל בטענה ל"רצח עם", מספר הרב המקומי: "יש בדרום אפריקה קהילה יהודית פורחת. אנחנו יהודים גאים ולבנו עם מדינת ישראל, תומכים בכם בכל צעד". הפוליטיקאי היהודי פול ג'ייקובסון: "פעם ראשונה ב-32 שנה שאני שומע שהיהודים מרגישים מאוימים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפוליטיקאי היהודי פול ג’ייקובסון ממפלגת "חזית החירות", התומכת בזכויות מיעוטים ואוהדת את ישראל כמובן, הוא דמות פוליטית בולטת בעיריית קייפטאון. בראיון ל"מעריב" הוא מספר מדוע דרום אפריקה תבעה את ישראל בטענה ל"רצח עם" בבית המשפט הבינלאומי בהאג והמסקנות שלו חושפות את הפערים בין הדעה של התושבים לממשלה.

כבר 32 שנה הוא נמצא בדרום אפריקה ולדבריו מעולם לא ראה את בני הקהילה היהודית מפוחדים כל כך. "הם מרגישים מאוימים ולא בטוחים כי יש בדרום אפריקה אוכלוסייה מוסלמית מאוד בולטת ורועשת, למרות שבפועל הם אחוז קטן מהאוכלוסייה, שברובה היא נוצרית תומכת ישראל, אבל הם מאוד אגרסיביים ועושים רעש", הוא מספר. "ב־8 באוקטובר ניסינו לקיים מטעם המפלגה עצרת תמיכה בישראל, ונתקלנו ב־3,000 מפגינים תומכי חמאס מאוד אלימים שלא אפשרו לנו לקיים אותה. יש ימים שאני מקבל הנחיה ביטחונית שלא להגיע למשרד בגלל איומים על חיי, כשיש באזור מפגינים תומכי חמאס".

"לחמאס יש לובי בקייפטאון ואני מודה שאני לא מרגיש בטוח", הוא ממשיך. "אבל מצד שני אני יודע שאני חייב לעשות את המוטל עליי ולהילחם על הסברה למען ישראל ולמען הקהילה היהודית בדרום אפריקה. כבר עכשיו אני רואה שיש חרמות בדרום אפריקה על רכישת מוצרים של בתי עסק ישראליים ואני פעיל בארגון שנלחם בחרמות האלה שמתסיסים הפרו־פלסטינים במדינה.

"רצינו להוכיח לעולם שהממשלה הזו לא מייצגת את אזרחי דרום אפריקה, ובייחוד לא את האוכלוסייה הנוצרית בדרום אפריקה. אני חושב שההגנה הישראלית בדיון המשפטי בסוף השבוע האחרון הייתה חזקה ומשכנעת, הצוות הישראלי עשה עבודה נהדרת מבחינה חוקית, ואחד מחבריי למפלגה אמר שישראל 'בלעה' את דרום אפריקה בבית המשפט, כך שאנחנו משוכנעים שישראל תנצח במאבק הזה".

"אני והקהילה היהודית בדרום אפריקה מרגישים שמה שממשלת דרום אפריקה עשתה פה הוא רשעות ואי־צדק", מספר ד"ר וורן גולדשטיין, הרב הראשי של דרום אפריקה. "להביא את ישראל לגוף הזה שהוא אפילו לא בית משפט מבחינתי, זה עוול, בייחוד כשמדובר בשופטים לא דמוקרטים ולא מוסמכים לכלום. הגוף הזה משורשו הוא כבר מושחת. ממשלת דרום אפריקה לא מתעניינת בזכויות אדם אלא היא תומכת בכל מיני ממשלות של אי־צדק בעולם כמו רוסיה, סין ואיראן. היא רוצה להזיק לישראל ממניעים פוליטיים ועושה את העבודה המלוכלכת בשביל איראן. תקפתי חזק מאוד בנאומי את ממשלת דרום אפריקה על ההחלטה הגרועה הזו".

הרב, המתגורר ביוהנסבורג, סיכם: "ברחובות לא מרגישים אנטישמיות ובקושי שומעים על אירועים אנטישמיים. יש סתירה בין הרשעות ואי הצדק של הממשלה ובין יחס האזרחים הדרום־אפריקאים שדוגלים בסובלנות ובשוויון זכויות. חשוב לציין שיש בדרום אפריקה קהילה יהודית פורחת ואנחנו יהודים גאים ולבנו עם מדינת ישראל, אנחנו תומכים בכם בכל צעד".

תגיות:אפריקהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה