חדשות בעולם

הסנאטור היהודי קרא לחקור את ישראל, בית המחוקקים הצביע נגדו

ברני סנדרס העלה הצעה בסנאט לפיה על ארה"ב לחקור את פעילות צה"ל בעזה, עקב חשש, לטענתו, להפרת זכויות אדם. חברי הסנאט הורידו את ההצעה מסדר היום

סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הסנאט האמריקני דחה הלילה (בין שלישי לרביעי) את הצעתו של הסנאטור היהודי, ברני סנדרס, לחייב את ממשל ביידן לספק בתוך 30 דו"ח מיוחד הבודק את התנהלות צה"ל בעזה. סנדרס טען כי ישנו חשש "כבד" להפרת זכויות אדם מצד ישראל.

בהצעתו סנדרס קרא בנוסף לפרסם נתונים, שיקבעו אם הפעולות הצבאיות של ישראל ברצועה מפרות הסכמים בין לאומיים. הבית הלבן התנגד להצעתו והמחוקקים דחו את בקשת סנדרס ברוב של 72 מול 11.

בנאום שנשא סנדרס לפני ההצבעה, הוא אמר כי על המחוקקים להבטיח שהשימוש שנעשה בסיוע שמעניקה ארצות הברית עולה בקנה אחד עם שמירה על זכויות האדם ועל חוקיה. הבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד להצעה, העלולה לסלול את הדרך להצבת תנאים להעברת סיוע לישראל.

סנדרס התנגד בעבר מספר פעמים להענקת סיוע כספי צבאי לישראל. לפני כשבועיים הוא תקף את ישראל על "תגובה בלתי מוסרית", כלשונו, למתקפת הטרור של חמאס וקרא לקונגרס שלא לאשר סיוע צבאי וכספי נוסף לישראל בטענה כי "ישראל הורגת חפים מפשע בעזה".

על אף העובדה שהוא התבטא נגד פעולותיה של ישראל, סנדרס סירב לקריאות של חלק גדול מתומכיו להפסקת אש ברצועת עזה. ב-25 באוקטובר 2023, בעת מלחמת חרבות ברזל, סנדרס נאם בסנאט האמריקני והתייחס לטבח שנעשה בידי חמאס בישראל ב-7 באוקטובר ואף השווה בינו לבין אירועי פיגועי ה-11 בספטמבר האמריקניים, בקביעה ש-1,400 נרצחים ישראליים שווי ערך פרופורציונית לכ-40,000 אמריקנים הרוגים.

למרות זאת, בהמשך נאומו טען כי הזכות להגן על מדינה מפני מתקפת טרור אינה מצדיקה את הפרת החוק הבינלאומי ולחימה חסרת הבחנה שפוגעת באנשים חפים מפשע בעזה, וקרא לשחרור כלל החטופים שבידי שני הצדדים כמו כן קרא רק להפסקת אש הומניטרית.

תגיות:ברני סנדרסהסנאט של ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה