חדשות בעולם

בתוך "רשימת הטרור": הצעד של האיחוד האירופי נגד יחיא סינוואר

המשמעות: המדינות החברות באיחוד יוכלו להקפיא את כספיו ונכסיו של סינוואר, וכן להטיל אמצעים מגבילים אחרים על ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעידה, שתומכים בארגון שלו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האיחוד האירופאי החליט להכניס אתמול (שלישי) למה שהוא מכנה "רשימת הטרור" את מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. המשמעות: האיחוד יטיל עליו סנקציות בעקבות הטבח האכזרי בישראל ב-7 באוקטובר. המשמעות של ההחלטה היא פשוטה: המדינות החברות באיחוד יוכלו להקפיא את כספיו ונכסיו של סינוואר, וכן להטיל אמצעים מגבילים אחרים על ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעידה, שבוחרים לתמוך בהם.

על פי הודעת האיחוד, נאסר על גורמים אירופיים לספק למנהיג חמאס מימון או משאבים כלכליים שיכולים לסייע לו. בחודש שעבר החליטה ממשלת יפן להטיל סנקציות אישיות נגד סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא. לפי ההודעה לתקשורת, הסנקציות יכללו הקפאת נכסים אישיים, וכן תשלומים והעברות.
שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה. הוא כתב בחשבון ב-X שלו: "ההחלטה התקבלה גם בזכות מאמצים מדיניים של משרד החוץ. זהו חלק קטן ממערכה דיפלומטית שאנחנו מובילים: לחנוק את מקורות המימון של חמאס, להוציא אותם מחוץ לחוק ולאסור כל תמיכה בהם. נמשיך ונשמיד את מקור הרשע בעזה ובכל מקום שתומכיו ירימו ראש".

בינתיים, סינוואר ממשיך להתחבא בבונקר כשעל פי דיווחים, ייתכן שחטופים נמצאים עמו ומשמשים כ"מגן אנושי". ד"ר מיכאל מילשטיין, מומחה לענייני פלסטינים מאוניברסיטת תל אביב, סיפר כי יחיא סינוואר מעדיף למות בבונקר, מאשר להתפנות לדרום הרצועה.

"חמאס הוא ארגון אידיאולוגי נוקשה מאוד, וחלק אינטגרלי מהחברה הפלסטינית בעזה. אני מעריך שמנהיג כמו סינוואר יעדיף למות בקרב בבונקר מאשר להתחיל להתפנות בשיירות לכיוון אוניות בנמל עזה", אמר ברדיו 103FM.

בינתיים, צה"ל ממשיך לנסות להגיע למנהיג חמאס. לוחמי יחידת מגלן ויחידת אגוז פשטו אתמול על משרדיהם של מפקדים בכירים של הגדוד הדרומי של חטיבת ח'אן יונס, ביניהם משרדו של מפקד הגדוד בו אותרו אמצעי לחימה רבים, נשקים, תחמושת ורימונים. כמו כן, הלוחמים זיהו במרחב מצלמות תצפית של חמאס, אותן השמידו.

תגיות:האיחוד האירופייחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה