חדשות בעולם

ביקורת על ביידן: "הרשות משלמת קצבאות טרור למחבלים – אז למה הוא לוחץ על ישראל?"

מאמר שפורסם בארה"ב תוקף את הנשיא ג'ו ביידן ותוהה מדוע הוא לוחץ על ישראל ולא על הרשות הפלסטינית. בכירים בממשל התבטאו בעד מדינה פלסטינית כחלק מהפתרון בעזה

נתניהו והנשיא ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו והנשיא ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" תקף היום (שלישי) במאמר המערכת את מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, ואת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, וזאת בשל הלחץ שהם מפעילים על ישראל לאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט בעזה.

העיתון כתב כי "הרשות הפלסטינית הודיעה על כוונתה לשלם קצבאות טרור לכל תושבי עזה שנהרגו במהלך המלחמה, בכללם מחבלי חמאס. בנוסף, היא מתכוונת לתגמל 3,550 חשודים ערבים שישראל עצרה, מהם 661 טרוריסטים של חמאס מעזה. תשלומים אלה נעשים על פי החוק הנהוג ברשות, ומספר ההרוגים בעזה נקבע על פי הנתונים שמספק 'משרד הבריאות' של חמאס בעזה. ברשות לא מבדילים בין מחבלי חמאס שביצעו זוועות ב-7 באוקטובר, מחבלי חמאס שנהרגו על ידי ישראל במלחמה שלאחר מכן, לבין אזרחים לא-לוחמים שנהרגו ברצועת עזה בזמן ששימשו כמגן אנושי".

לאחר שהוסבר הרקע, שואלים העורכים: "בינתיים, ברמאללה, אמר בלינקן כי מנהיג הרשות אבו מאזן 'מחויב' לרפורמה. איפה ההוכחות לקיומה? כהונתו בת ארבע השנים נכנסת לשנתה ה-20. גם כשהרשות מתלוננת על מחנק תקציבי, היא מתכוונת לעבור מהאדרת ההתקפה ב-7 באוקטובר לפיצוי למשתתפיה. מדוע, שוב, הנשיא ביידן מתעקש שישראל תמסור את עזה לאחר המלחמה לקבוצה זו? מר בלינקן גם מדבר בטרם עת על מתן מדינה. לא פלא שהרשות הפלסטינית אינה רואה שום סיבה להשתנות".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, התייחס הערב, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ליום שאחרי המלחמה. לדבריו, "אחרי המלחמה בעזה צריך הסדר שיכלול נורמליזציה עם סעודיה, ביטחון לישראל ומדינה לפלסטינים. זה הנתיב היחיד שיכול לעבוד - לא בעוד שנים אלא בטווח הקרוב".

בהתייחס לחילוקי הדעות עם ממשלת ישראל, אמר סאליבן: "לממשלת ישראל יש דעות ברורות לגבי הנושא הזה. אבל בסוף ממשלת ישראל תצטרך לבחור כיצד להבטיח את ביטחון ישראל".

בנוסף, מזכיר המדינה בלינקן התייחס למצב בריאיון שהעניק ל-CNBC: "הנשיא ביידן חושב שהדרך הטובה ביותר היא שתי מדינות שבמסגרתן יובטח ביטחון ישראל. מדינות ערביות אומרות שהן לא מעוניינות לקחת חלק בשיקום מחדש של רצועת עזה, אם היא תשוטח מחדש בעוד שנה או חמש שנים, ואז יבקשו מהן לבנות אותה מחדש פעם נוספת. זו הסיבה שחייבים לפתור את השאלה הפלסטינית".

תגיות:אנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזלארה"בהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה