חדשות בעולם

תכירו: הושק אב טיפוס של המטוס העל-קולי השקט בעולם

מחלקת הפיתוח של חברת לוקהיד מרטין הודיעה על השקת מטוס X-59 שישמש בעתיד לטיסות מסחריות. בתום סדרת ניסוים נוספת הוא עתיד להיכנס לשירות במהלך השנה

המטוס החדש (צילום: חברת Lockheed Martin)המטוס החדש (צילום: חברת Lockheed Martin)
אא

מחלקת הפיתוח של חברת לוקהיד מרטין וסוכנות החלל האמריקאית נאס"א, הודיעו (שני) על השקת אב הטיפוס הניסיוני של ה-X-59, המטוס המסחרי בעל הטכנולוגיה העל-קולית השקטה.

טקס ההשקה נערך במתקני לוקהיד מרטין בפאלמדייל, קליפורניה, והחברה ציינה כי כעת תחל סדרה נוספת של ניסוים קרקעיים, כולל הרצת מנוע ובדיקות הסעה, בדיקות רעש ואקוסטיקה, כולל טיסות מעל אזורים מיושבים. בשלב הניסוי הבא המטוס יטוס מעל אתרים מיושבים ומעל שש ערים בארה"ב, כדי לבדוק את רמות הרעש.

אנשי הפיתוח הסבירו כי המטוס החדש מהווה ציון דרך משמעותי ביזמות טכנולוגית שמטרתו הפעלת מטוס על-קולי, שיוכל לעמוד בתקנים ובסטנדרטים למגבלות רעש בטיסות מסחריות על-קוליות, אשר מוגבלות כיום מבחינה רגולטורית בעוצמות הרעש לכלי טיס בטיסות מעל היבשה ברחבי העולם.

המטוס, כך על פי החברה, נועד בעיקר לבצע טיסות ללא יצירת בום על קולי והטכנולוגיה החדשה מאפשרת הפחתה ניכרת של רעשי המנועים. צעד זה חשוב לקראת רישוי עתידי למטוסי נוסעים להמריא ולנחות בנמלי תעופה שהם יש מגבלות רעש.  X-59, שעלות פרויקט הבנייה שלו עמדה על כ-600 מילוני דולרים, יטוס במהירות ממוצעת של 1.4 מאך, שהם כ-1,500 קילומטר לשעה. אם תוצאות הניסוי הבא יהיו תקינות, המטוס עתיד לבצע טיסה מסחרית ראשונה בהמשך השנה.

תגיות:תעופהמטוס על קולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה