חדשות בעולם

גרמניה תעיד לטובת ישראל בהאג, באו"ם דנים בטענה שישראל "עוקרת" תושבים מעזה

ממשלת גרמניה הודיעה כי תתייצב בבית הדין הבינלאומי, ותטען נגד דרום אפריקה ולטובת ישראל. מועצת הביטחון של או"ם התכנסה לבקשת אלג'יריה, שטוענת כי ישראל מבצעת גירוש מכוון ברצועה

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

ממשלת גרמניה הודיעה היום (ראשון) כי תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג, ותבקש להשתתף כ"צד שלישי" בדיון שיזמה דרום אפריקה נגד ישראל. הגרמנים הודיעו כי הם יעמדו לצד ישראל וידרשו למחוק את התביעה.

דובר קנצלר גרמניה, שטפן הבשרייט, עדכן ברשת החברתית X כי גרמניה תדרוש הבהרות בנוגע לשימוש באמנה למניעת רצח עם נגד ישראל. "הממשלה הפדרלית של גרמניה דוחה בתוקף את ההאשמה ברצח עם שהועלתה נגד ישראל. אין לזה בסיס", הוא כתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הקנצלר אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה להצטרף כצד שלישי לדיון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו אמר לשולץ: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו".

בנוסף, בריטניה וקנדה הודיעו כי הן לצד ישראל. הבריטים פרסמו הודעה קצרה, תקפו את החלטת דרום אפריקה לתבוע בבית הדין וכינו אותה "מיותרת". ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע כי אינו מקבל את הנחות היסוד בתביעה של דרום אפריקה, ולפיה "ישראל מבצעת רצח עם בעזה".

בפעם ה-27 מאז תחילת המלחמה: האו"ם קיים דיון אנטי ישראלי

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון נוסף, ה-27 מאז החלה מלחמת רחבות ברזל, שעוסק בלחימה בעזה. הדיון התקיים לבקשת אלג'יריה, שטוענת כי ישראל מבצעת גירוש מכוון של אזרחים פלסטינים מהרצועה ומדובר ב"עקירה בכפייה". המועצה טרם מסרה את החלטתה בנושא.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נשא נאום בדיון ואמר בין היתר כי "100 ימים חלפו מאז הטבח ולא כונס אפילו דיון אחד בנושא שחרור החטופים. האו"ם מעלים עין מגירוש מיליון אפגנים בפקיסטן וממעשי טבח בניגריה ומתמקד רק בלחץ על ישראל. הסיבה: אם זה לא יהודים - זה לא מעניין אתכם. חמאס אפילו לא אפשר לצלב האדום לבקר את החטופים. 100 ימים למען השם! מדובר באחד מפשעי המלחמה הכי מתועבים שיש, ומה המועצה הזו עשתה? כלום!".

ארדן הוסיף כי "במשך שנים האו"ם נוצל על ידי דיקטטורים ומפרי זכויות אדם. כיום האו"ם הפך לכלי נשק נוסף בארסנל של הטרוריסטים. האו"ם איבד כל תוקף מוסרי. בזמן שכינסתם כאן 21 דיונים לסייע לעזה, ישנם למעלה ממיליון מוסלמים שגורשו בכפיה בעוד הם מתמודדים עם עוני, רעב ומחלות. אני לא מדבר על המצב בעזה, אלא על העקירה של 1.3 מיליוני אזרחים אפגנים על ידי פקיסטן. המועצה הזו מתכנסת זו הפעם ה-21 מאז טבח ה-7.10 במטרה לסייע לתושבי עזה, על חשבון מאמציה של ישראל להגן על עצמה מפני מרצחי החמאס, אך לא התכנס כאן דיון אחד בנושא זכויות העם האפגני בפקיסטן. הקדשתם שעות בדיבורים על ישראל ובניסיון לקשור את ידינו בשעה שאנו נלחמים בטרור, בעוד שדיקטטורות אכזריות ומשטרים רצחניים כמו איראן כמעט ולא מוזכרים כאן".

השגריר הישראלי באו"ם התייחס גם לדיון שהתקיים בבית הדין בהאג ואמר: "האו"ם הוא זה שצריך להיות על ספסל הנאשמים בהאג. האו"ם העלים עין מחפירת המנהרות של חמאס מתחת לבתי ספר, ומהשימוש לרעה שעשה חמאס בסיוע בינלאומי לצורך מימון מכונת הטרור שלו. כל מי שמתבונן בעובדות רואה שתביעתה של דרום אפריקה היא חסרת בסיס. חמאס הוא זה שמצהיר וחותר לביצוע רצח עם כלפי ישראלים. לא ההיפך".

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגמועצת הביטחון של האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה