חדשות בארץ

נציג ישראל בדיון בהאג: "1,200 נרצחו, 240 נחטפו כולל תינוקות, קשישים ושורדי שואה. זה רצח עם"

צוות ההגנה הישראלי השיב היום בפני שיפוטי בית הדין הבינלאומי לטענות השיקריות שהציגה אתמול דרום אפריקה. הצוות הישראלי לשופטים: "לא היה גבול לדם שרצה לשפוך חמאס. הם רצחו תינוקות. למה? כי הם יהודים"

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: שאטרסטוק)אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

הצוות המשפטי שמייצג את ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, הדן בתביעת דרום אפריקה להכריז כי ישראל ביצעה רצח עם בעזה, השמיע היום (שישי) את טענות הנגד.    

פרופסור מלקולם שואו, ראש צוות ההגנה של ישראל, אמר לשופטים כי "אם נשים בצד את הביטוי המזעזע של 75 שנות אפרטהייד' של דרום אפריקה, למה לעצור ב-75 שנים? אפשר לחזור אחורה לכניסת שבטי ישראל לארץ לפני 3,000 שנה. לא היה גבול לדם שרצה לשפוך חמאס. הם שרפו אנשים והטילו מומים אפילו בתינוקות. למה? כי הם יהודים, כי זו ישראל. המטרה המפורשת של חמאס היא להשמיד את החיים היהודיים בארץ ישראל וזו פועלת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי ומצטערת על אובדן חיים אזרחיים. לא כל מלחמה היא רצח עם. רצח עם צריך כוונה ופה אין כוונה כזאת".

נציגי ישראל עסקו בדיון בהפרכת טענות הדרום אפריקנים וכינו את אותם טענות "אבסורד והאשמות חסרות ביסוס ראייתי". נציגי ישראל ביססו הוכחות לפשעי חמאס שהובילו למלחמה בעזה.

"בהינתן ההיסטוריה של העם היהודי, זה לא מפתיע שישראל הייתה אחת מהמדינות הראשונות לאמץ את האמנה למניעת רצח עם", אמר ראשון הטוענים מצד ישראל, עו"ד טל בקר, לדבריו, "ההבטחה 'לעולם לא עוד' היא סלוגן עבור ישראל, היא החובה המוסרית הראשונה. הפנייה נגדנו עכשיו היא ניסיון להפוך את המושג במלחמה שמדינת ישראל לא רצתה ולא פתחה בה. זו מלחמה נגד חמאס ונגד הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, וארגונים טרוריסטיים אחרים, שהברוטאליות שלהם לא יודעת גבולות".

בקר הוסיף: "כמו בכל מלחמה, הסבל הוא טרגי, הוא שובר לב. המציאות הקשה של העוינות שגורמת לסבל קשה אצל האזרחים היא תחת הניסיון של חמאס למקסם את הסבל האזרחי ברצועה, בעוד ישראל מנסה להביא אותו למינימום. ההצעה לבית המשפט היא עיוות משפטי ומציאותי, התיק הזה נתלה בעוינות. ב-7 באוקטובר, בזמן חג יהודי, אלפי מחבלי חמאס ואחרים פלשו לישראל מהים, מהיבשה ומהאוויר. תחת ירי של אלפי רקטות, בוצעו טבח, גרימת מומים ועוד. הם עינו ילדים מול הורים והורים מול ילדים. 1,200 נרצחו, 240 נחטפו כולל תינוקות, קשישים, שורדי שואה ואנשים עם מוגבלות. זה רצח עם".

בקר תיאר עדות של משפחה מקיבוץ ניר עוז שנשרפה בחיים, סיפר על עדות ראייה על אכזריות מחלבי החמאס, השמיע מחבל חמאס שהתקשר למשפחתו מקיבוץ מפלסים וסיפר בגאווה שרצח במו ידיו 10 ישראלים. לדבריו, "תושב קיבוץ ניר עוז התחבא בממ"ד עם הילדים. במהלך הפלישה, המחבלים הציתו את הבית. הוא שלח הודעה לאחותו 'הם כאן, הם שורפים אותנו'. כל המשפחה נרצחה".

בהמשך דבריו הציג בקר תמונות של החטופים בעזה, ובכללן של התינוק כפיר ביבס ושל ארבע הצעירות שתועדו בעזה זמן קצר אחרי חטיפתן. "חמאס השתמש בהפסקת האש כדי להתחמש מחדש", האשים בקר. על התובעת הוא אמר: "דרום אפריקה מתגאה בקשריה עם חמאס. הם מתארים את הסבל של עזה ככזה שלא נראה מעולם, כאילו לא היו מלחמות בעולם. לצערנו, מה שבאמת לא ניתן להשוואה הוא השימוש של חמאס באזרחים כמגינים אנושיים".

גלית רג'ואן, נציגה נוספת של ישראל בהאג, אמרה כי "דרום אפריקה מציירת תמונה עגומה אך שגויה. התביעה מעוותת". דרום אפריקה טוענת שהרס מבנים אזרחיים הוא עובדה שמוכיחה רצח עם. אבל היא לא מביאה בחשבון את ההיקף שבו חמאס משתמש במבנים אזרחיים למטרות צבאיות. בתים, בתי ספר, מסגדים, מתקני או"ם ומקלטים - כולם משומשים למטרה צבאית". בהמשך הציגה רג'ואן תמונות של משגרים מתחת למיטה, טיל בבית ספר ומחבלים בבתי חולים.

אתמול, בנוסף לטענות נגד ישראל, ביקשה דרום אפריקה מבית הדין להוציא צו ביניים להפסקת המלחמה ברצועת עזה. הרכב של 17 שופטים, בראשות השופטת האמריקנית ג'ואן דונהיו, והכולל את השופט בדימוס אהרון ברק, המייצג את ישראל, שמע את נציגי דרום אפריקה שהגישו את התביעה.

הדרום אפריקנים טענו בין היתר כי ישראל תוקפת בעזה ומונעת כניסת מזון וציוד רפואי, חיילים ואישי ציבור בישראל קוראים להשמדת העזתים, ישראל הפסיקה את אספקת המים והחשמל, ופגעה בילודה של נשים פלסטיניות על ידי מניעת טיפול רפואי.

פרופסור שואו אמר לשופטים, בהתייחסו לאמרות שיוחסו לאישי ציבור בישראל כי "דרום אפריקה מציגה תמונה מעוותת. היא משתמשת בכמה הערות של פוליטיקאים ישראלים, למרות שישראל מחזיקה במבנה שלטוני ברור בכל הקשור להחלטות ממשלה". לדבריו, "שימוש בציטוטים שאינם רלוונטיים או של אנשים שלא חלק ממקבלי ההחלטות הוא מבלבל ולא קשור לעניין. יש לבחון את החלטות הקבינט. אותם ציטוטים הוכחשו על ידי ראש הממשלה". שואו הציג ציטוטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, דובר צה"ל ונשיא המדינה יצחק הרצוג, המראים כי באינספור מקרים הגורמים המחליטים בישראל אמרו באופן ברור: "ישראל אינה נלחמת בעם הפלסטיני, ישראל נלחמת בחמאס. זו היא המדיניות הישראלית האמיתית, ולא ציטוטים שליקטו הדרום אפריקאים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול תגובה לטענות השקריות שהעלו נציגי דרום אפריקה בדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג. "היום שוב ראינו 'עולם הפוך'", אמר נתניהו. "מדינת ישראל מואשמת ברצח עם בשעה שהיא נלחמת ברצח עם. ישראל נלחמת נגד מחבלים רצחניים שביצעו פשעים איומים נגד האנושות: טבחו, שרפו ורצחו ילדים, נשים, קשישים, צעירים וצעירות. ארגון טרור שביצע את הפשע הנורא ביותר נגד העם היהודי מאז השואה, ועכשיו יש מי שבא להגן עליו בשם השואה. איזו חוצפה. דווקא צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם, שעושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, הוא מואשם על ידי נציגי המפלצות ב'רצח עם'".

נתניהו הוסיף כי "הצביעות של דרום אפריקה זועקת לשמיים. איפה הייתה דרום אפריקה כשמיליוני בני אדם נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה ובתימן, ועל ידי מי? על ידי השותפים של החמאס. איפה הייתם?. אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים. אנחנו נמשיך להילחם במחבלים, אנחנו נמשיך להדוף את השקרים, אנחנו נמשיך לשמור על זכותנו הצודקת להגן על עצמנו ולהבטיח את עתידנו. עד לניצחון המוחלט", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגתגובת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה