חדשות בעולם

ארה"ב ובריטניה תקפו בתימן – חמאס וחיזבאללה במסר מאיים: "יהיו לזה השלכות"

כוח תקיפה משולב של האמריקנים והבריטים תקף הלילה כ-60 מטרות של ארגון החות'ים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "לא אהסס להורות על צעדים נוספים"

משחתת אמריקנית בים האדום (צילום: שאטרסטוק)משחתת אמריקנית בים האדום (צילום: שאטרסטוק)
אא

כוח צבאי משולב של ארה"ב ובריטניה תקף לפנות בוקר (שישי) כ-60 מטרות בתימן, השייכות לארגון הטרור החות'י. התקיפה בוצעה בתגובה לפעילות הטרור של החות'ים נגד ספינות אזרחיות בים האדום, שחלקן היו בדרכן לישראל.

האתרים בתימן הותקפו באמצעות מטוסי קרב וטילי שיוט, ששוגרו מספינות אמריקניות השטות בים האדום. הותקפו מכ"מים, בין היתר בחוף, מערכות נ"מ, אתרי אחסון ושיגור כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעה לאחר התקיפה: "בהנחייתי, כוחות צבא ארה"ב, יחד עם בריטניה ובתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד, ביצעו בהצלחה תקיפות נגד כמה יעדים בתימן שאפשרו לחות'ים לסכן את חופש הניווט באחת מהדרכים הימיות החשובות ביותר בעולם. התקיפות הן תגובה ישירה להתקפות של החות'ים נגד ספינות בין-לאומיות בים האדום. לא אהסס להורות על צעדים נוספים".

בעקבות התקיפה העבירו הבוקר החות'ים, כמו גם בעלות בריתם, חיזבאללה וחמאס, מסר מאיים לוושינגטון ולונדון. לפי דיווח בסקיי ניוז בערבית, החות'ים ירו אחרי התקיפות כמה טילים מחודיידה לים האדום. במקביל, הם איימו כי ארצות הברית ובריטניה ישלמו "מחיר כבד", וכינו את המתקפות "ברבריות".

בכיר חמאס סמי אבו זוהרי התייחס לתקיפות בתימן, ואמר כי "התוקפנות האמריקנית-בריטית נגד אזורי צבא תימן, בגלל שעמד לצד עזה, היא פרובוקציה נגד האומה הפלסטינית. התוקפנות הזו מצביעה על ההחלטה להרחיב את שטח הסכסוך מחוץ לרצועת עזה. יהיו לכך השלכות".

גם החיזבאללה התייחס לתקיפות של ארה"ב ובריטניה בתימן, ומסר כי "אנו מגנים את התקיפות נגד צנעא, נגד ביטחונה וריבונותה ונגד העם שתומך בפלסטינים ועושה ככל שביכולתו לשבירת המצור על עזה. התוקפנות האמריקנית מראה שוב שוושינגטון היא שותפה מלאה בטבח בעזה ובאזור, תומכת בו ותוקפת את מי שעומד לצד העם הפלסטיני".

ההחלטה האמריקנית לתקוף בתימן מגיעה לאחר כמעט שלושה חודשים של מתקפות בלתי פוסקות על אוניות באחד מנתיבי השיט החשובים ביותר. חלק גדול מהאוניות היו בדרכן לישראל לצורך אספקת סחורה.

תגיות:החות'יםארה"בתקיפה בתימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה