חדשות בארץ

הדיון המשפטי בהאג: ראש השב"כ המליץ "להביך את האו"ם"

רונן בר נפגש עם הנציגות המשפטית שתייצג את ישראל בדיון. העביר עדויות המוכיחות שעובדים בארגונים בעזה, המשתייכים לאו"ם, פעלו לטובת החמאס וחלקם היו מעורבים בטבח בעוטף

רונן בר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)רונן בר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יחל מחר, חמישי, לדון בתביעה של דרום אפריקה להכריז על ישראל כמי שביצעה רצח עם בעזה. היום (רביעי) דווח בגלי צה"ל כי ישראל תכלול בקו ההגנה שלה עדויות למעורבות של אנשי או"ם, ומועסקים על ידי הארגון בארגוני משנה בעזה, בטבח שביצעו מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר.

בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים לקראת ההופעה בהאג, ראש השב"כ רונן בר המליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגורמים המשפטיים להציג בפני בית הדין בהאג הוכחות לקשר בין חמאס לבין סוכנות האו״ם אונר"א המטרה: "להביך את האו"ם", שבית הדין הוא אחד ממוסדותיו.

ישראל תציג הוכחות שחלק ממחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בעוטף היו עובדים של אונר"א, וארגון הטרור עשה שימוש במוסדות אונר"א לצורכי טרור.

נציגי ישראל יציגו לבית הדין את העדויות של מחבלי החמאס שנעצרו ונחקרו בישראל, את תיעוד חשיפת פירי מנהרות בבתי ספר ואתרים הומניטריים, את השימוש בבתי ספר לאחסון אמל"ח ואת תכני הסתה שנלמדים במוסדות אונר"א.

יש לציין כי ארגון זכויות האדם "UN Watch", המפקח על פעילות האו"ם, חשף בתחקיר מיוחד קבוצת טלגרם הכוללת כ-3,000 מורים בעזה החברים באונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים, שבה חגגו והיללו את טבח 7 באוקטובר שביצע חמאס. לפי התחקיר, "הקבוצה מלאה באלפי פוסטים המכנים את המחבלים "גיבורים", ומהללים את החינוך שלו הם זכו". כמו כן, בקבוצה פורסמו צילומים של ישראלים שנרצחו.

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, יהיה השופט שישתתף בשליחות מדינת ישראל בדיון בבית הדין. ברק יהיה השופט ה-16 בדיון, כשגם דרום אפריקה - שהגישה את התביעה - תוכל לשלוח שופט מטעמה. את טיעוני ההגנה הישראלית פרופסור מלקולם שואו, משפטן בריטי יהודי-ציוני בן 76. משרד המשפטים שכר את שירותיו של שואו, שמוכר כמומחה ותיק למשפט בינלאומי. הוא הגיש לבית הדין הבינלאומי הפלילי עמדות שצידדו בישראל בסוגיות שנוגעות למעמדה של פלסטין כמדינה.

הונגריה נגד הדיון בהאג

שר החוץ של הונגריה, פיטר סיארטו. שוחח אמש עם שר החוץ ישראל כץ, הדגיש את תמיכתה של הונגריה במהלכיה של ישראל להגן על עצמה והתייחס לתלונה בבית הדין בהאג. סיארטו ציין כי מדינתו "מסתייגת באופן נחרץ מהפנייה האבסורדית נגד ישראל, מדינה המתמודדת גם בימים אלה עם איומי טרור נגדה". הונגריה היא המדינה הראשונה להביע תמיכה בבקשת ישראל לפסול את התלונה שהגישה דרום אפריקה.

היום הצטרף לכך גם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן שאמר כי "הפנייה לבית הדין בהאג מסיטה את תשומת הלב של העולם, ההאשמה נגד ישראל ברצח עם היא מופרכת". 

תגיות:בית הדין הפלילי הבינלאומירונן ברמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה