חדשות בעולם

לבקשת ראש הממשלה: השופט ברק ישפוט מטעם המדינה בדיון בהאג

בית הדין הבינלאומי ידון בתביעה שהגישה דרום אפריקה, המאשימה את ישראל ברצח עם בעזה. בישראל שכרו גם את שירותיו של פרופסור מלקולם שואו, משפטן בריטי ידוע

בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, יהיה השופט שיצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג. כך דווח היום ב-YNET.

הדיון ייערך בימים חמישי ושישי הקרובים ויעסוק בתלונה מצד דרום אפריקה, המאשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה.

לפי הנוהל, מהרגע שמדינה נתבעת היא רשאית לצרף שופט מטעמה להרכב 15 השופטים של בית הדין. את ישראל, שהחליטה באופן חריג להופיע בבית הדין, יכולים לייצג בדיון עד ארבעה נציגים, ואחד מהם שכבר נבחר הוא פרופסור מלקולם שואו, משפטן בריטי יהודי-ציוני בן 76.

משרד המשפטים שכר את שירותיו של שואו, שמוכר כמומחה ותיק למשפט בינלאומי. הוא הגיש לבית הדין הבינלאומי הפלילי עמדות שצידדו בישראל בסוגיות שנוגעות למעמדה של פלסטין כמדינה.

דרום אפריקה טוענת שמעשי ישראל בעזה הם "רצח עם באופיים" ושבכך הפרה ישראל את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. הבקשה כוללת בקשה להוצאת צו ביניים שישעה לאלתר את הפעולות הצבאיות ברצועת עזה.

דרום אפריקה תגיש טיעוניה בחמישי וישראל ביום שישי. כחודש לאחר שמיעת הטיעונים יוחלט אם להורות על צו ביניים לעצירת הפעילות הצבאית בעזה. 

על פי הדיווח דרום אפריקה מבססת את טיעוניה, בין היתר, על התבטאויות בכירים בישראל, חברי כנסת, עיתונאים, מרצים, חיילים שלחמו בעזה ואפילו זמרים. ישראל תדרוש ביטול התביעה ותציג הוכחות שסותרות את הטענה לרצח עם.

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה