חדשות בארץ

צה"ל ביצע חיסול ממוקד דרומית לח'אן יונס, הושמדו מתקני שיגור

חוליית שיגורי רקטה והעברת אמצעי לחימה חוסלה בפעילות צה"ל ברצועה. אמש חוסלו שני בכירי חמאס בצפון עזה

פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה ה-93 וצה"ל ממשיך היום (ראשון) לתקוף במרכז הרצועה ובמרחב ח'אן יונס. על פי דיווח פלסטיני שלושה מחבלים חוסלו בתקיפת רכב באזור מיראג', בדרום ח'אן יונס.

על פי הדיווח, אחד המחוסלים הוא עלי סאלם אבו עג'ווה, נכדו של אחד ממקימי ארגון חמאס, אחמד יאסין.

חיסול זה מגיע לאחר שאתמול חיסלו כוחות צה"ל את מפקד גדוד נוסיראת, איסמעיל סראג', שגדודו פשט על יישובי העוטף ב-7 באוקטובר. הוא חוסל לצד סגנו, אחמד והבה, בתקיפה אווירית. סראג' שימש בעברו כמפקד פלוגת נוח'בה וסגנו מונה לתפקיד לאחר שצה"ל ושב"כ חיסלו את קודמו בשבועות הראשונים ללחימה.

על פי הודעת צה"ל, הכוחות פעלו בהובלת פיקוד הדרום בהכוונת אגף המודיעין והשב"כ. דובר צה"ל הדגיש כי מתווי פשיטה משמעותיים יצאו ב-7 באוקטובר מגדוד נוסיראת לעבר יישובי העוטף ולקיבוץ בארי בפרט, וכי במהלך הלחימה פעילי הגדוד עסקו בקידום מתווי ירי נ"ט וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר כוחות צה"ל.

בסוף חודש אוקטובר הודיע דובר צה"ל על חיסולו של עבד אל-רחמאן, סגן גדוד נוסיראת הקודם, שכיהן בתפקיד בעת הפשיטה על בארי ואף השתתף בה. גם אז פעלו הכוחות בהכוונה מודיעינית של שב"כ, ויחד עם אל-רחמאן חוסלו גם חליל מחג'ז, סגן מפקד גדוד שאטי, וחליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

הושמדו מתקני שיגור שירו אל אשקלון

הכוחות ממשיכים בלחימה ברצועה עם דגש על מרחב המרכז ומרחב ח'אן יונס. כוחות מחטיבת גולני חיסלו בפאתי ח'אן יונס, על ידי הכוונת כלי טיס, חוליית מחבלים שנכנסה לרכב אחרי שהעמיסה אותו באמצעי לחימה.

במרחב בית לאהיה כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהו את מקור השיגור ממנו בוצע ירי רקטי מוקדם יותר השבוע למרחב העיר אשקלון. הלוחמים איתרו מתחם ובו עשרות משגרים, ואחר האיתור כוחות הנדסה השמידו את המתחם.

במרכז רצועת עזה, בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 646, אותר על ידי הלוחמים מפעל מחרטות לנשק. הכוחות חשפו שני פירים בתוך מבנה במרחב ובסמוך לו, ולוחמי הנדסה השמידו את הפירים. במהלך פעילות הכוחות במרחב זוהו וחוסלו מספר מחבלים. במחנה אל מעאזי איתרו לוחמי צה"ל מחטיבת גולני פיר ובו אמצעי לחימה רבים.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה