חדשות בארץ

פיגועים ביו"ש: לוחמת מג"ב נהרגה מפגיעת מטען צד ואזרח נרצח בירי

מחבלים הפעילו מטען צד בציר בו נסע רכב ובו מספר לוחמי מג"ב. שלושה נפצעו קל עד בינוני. אזרח ישראל נרצח בפיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית. שישה מחבלים חוסלו בג'נין

מג"ב ביו"ש, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)מג"ב ביו"ש, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

שני פיגועים אירעו היום (ראשון) ביו"ש, במהלכם נהרגו לוחמת מג"ב ואזרח ישראלי. צה"ל תקף במחנה הפליטים ג'נין וחיסל מן האוויר שישה מחבלים.

הלוחמת, סמ"ר שי גרמאי הי"ד, בת 19 מכרמיאל, נהרגה בעת שמחבלים הפעילו מטען צד מסוג גחון בציר המוביל אל תוך מחנה הפליטים בג'נין. בחודשים האחרונים מצליח צה"ל לנטרל מטענים רבים בדרכים, אולם מחקירת האירוע עולה כי המטען הופעל בציר לגביו לא הייתה התרעה על הימצאות מטענים.

הפיצוץ גרם להתהפכות הרכב של לוחמי מג"ב, שהיו בסיור בזירה, ושלושה לוחמים נפצעו קל עד בינוני. במשטרה ציינו כי "הלוחמים נכנסו למשימה של חישוף צירים ממטענים שמוטמנים בקרקע, כפי שמתבצע פעמים רבות במחנה הפליטים ג'נין. הם הובילו שיירה של דחפורים הנדסיים שהייתה אמורה לחשוף מטענים מוטמנים, בדיוק מהסוג שהתפוצץ על הלוחמים. רכב ה'דוד' שבו נסעו שי וחבריה לכוח הוביל את השיירה, אבל לא היה מידע מודיעיני על כך שבאותו ציר יש מטענים מהסוג הזה, אלא בצירים אחרים שהלוחמים היו בדרך אליהם".

למקום התקרית הוזרמו כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל והם נתקלו בירי מצד חמושים. למקום הוזנק גם מסוק קרב שתקף מקורות ירי ואפשר את חילוץ הנפגעים.

בסמוך ליציאת הכוחות מהשטח תקף צה"ל מן האוויר חוליית מחבלים בפאתי מחנה הפליטים בג'נין. שישה מחבלים חוסלו.

מהמשטרה נמסר כי גרמאי התגייסה לשירות במשמר הגבול באוגוסט 2022. היא הותירה אחריה הורים ושלושה אחים. הלווייתה תערך היום בשעה שלוש בביתה עלמין הצבאי בכרמיאל. מפרוץ המלחמה נפלו 60 שוטרים בפעילות מבצעית ברחבי הארץ.

פיגוע ירי הקטלני לעבר רכב אזרחי

אזרח ישראלי נהרג הבוקר, ורעייתו נפצעה קל, בפיגוע ירי שהתרחש בכביש 465 סמוך לצומת המשטרה הבריטית, בין עלי לעופרה. חובש רפואת חירום במד"א, בנימין רוזנבאום, סיפר: "הגענו במהירות למקום, ראינו גבר כבן 30 יושב ברכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

בצהריים הותר לרפסום כי הנרצח הינו ‏עמאר מנסור, בן 33 מבית חנינא. אב לשני ילדים.

תחילה לא היה בטוח שמדובר בפיגוע ירי, אולם כוחות הביטחון שהגיעו לזירה פתחו בחקירה וזו חיזקה את ההערכה כי אכן מדובר בפעילות טרור. כוחות צה"ל החלו בביצוע סיורים בגזרה לצורך איתור מבצעי הפיגוע. הלוחמים איתרו רכב שהועלה באש לא הרחק מהצומת ונראה כי שימש את חוליית המחבלים. המצוד אחריהם נמשך. 

תגיות:חללי מערכות ישראלפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה