חדשות בעולם

"הרגשתי מאוים": הדיילים ענדו סיכות דגל פלסטין על המדים

תגובות זועמות מצד נוסעים שטסו עם חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס, לאחר שצוות הדיילים ענד סיכות עם דגל פלסטין בטיסה: "אקטיביזם פוליטי אינו מקום בטיסות נופש"

תמונת אילוסטרציה תמונת אילוסטרציה
אא

האריסון גרפנקיס התכוון לטוס ממלבורן, אוסטרליה, להובארט שבטסמניה, אך להפתעתו, כשעלה על המטוס, הבחין שצוות הדיילים עונד סיכות עם דגל פלסטין על המדים.

האריסון, שאינו יהודי או ישראלי, הזדעזע מהמעשה, וסיפר לחדשות "סקאי ניוז" כי הרגיש מאוים בטיסה. "ציפיתי לטוס ממלבורן להובארט, ובמקום, ראיתי את חברי הצוות עונדים סיכה של דגל פלסטין. הם אמרו שזה אסור, אבל דבר כזה כבר נעשה בעבר שוב ושוב", אמר.

זה לא המקרה הראשון שבו עובדי חברת התעופה מביעים עמדות פוליטיות במהלך הטיסה. לפני כשנה, אחת הדיילות קראה "לשחרר את פלסטין" במערכת הכריזה בטיסה  של חברת ג'טסטאר, חברת בת של קוואנטס. "זה נורא מאכזב לראות חברת תעופה אוסטרלית גדולה, שמקבלת לא מעט כסף מהממשלה, מתערבת שוב ושוב בפוליטיקה", הוסיף האריסון. "זה גרם לי להרגיש מאוים בטיסה. במלבורן מתקיימות מדי יום הפגנות פלסטיניות, והן תמיד תוקפניות. לא רציתי לראות את צוות המטוס שאני טס בו עונד את הדגל הזה. כשמזמינים טיסה רוצים להגיע מנקודה אחת לשנייה. הצוות היה צריך להיות ממוקד בעבודה שלו ולא מעורב באקטיביזם פוליטי".

גם רוברט גרגורי, מנהיג הקהילה היהודית באוסטרליה, אמר לאחר המקרה כי "אקטיביזם פוליטי אינו מקום בטיסות נופש". הנוסעים היהודים בטיסה דרשו לפטר את העובדים שהשתתפו במחאה.

חברת קוואנטס אמרה בתגובה כי ענידת דגלים וסיכות אינה עומדת במדיניות החברה וכי אנשי צוות הטיסה מורשים לענוד רק תגים תואמים למדי הטיסה הרשמיים. הם מסרו כי ידברו עם הדיילים המעורבים בתקרית ויעברו איתם שוב על הנהלים.

תגיות:חדשות בעולםטיסהאוסטרליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה