חדשות בעולם

"הסטודנטים מאיימים עליי, המנהלת נכנסה לשיעור וצעקה": המרצה הישראלית בריאיון מטלטל

ד"ר אמירה הלפרין, המלמדת באוניברסיטה בבריטניה, מספרת כי סטודנטים תומכי חמאס שלחו לה אימיילים מאיימים. היא חוששת לחייה ומתחננת לעזרה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בעוד שהאוניברסיטאות בארה"ב מספקות מקרים רבים של אנטישמיות, מתברר כי גם המצב בבריטניה בכי רע. ד"ר אמירה הלפרין, מרצה באוניברסיטה באנגליה, מומחית לתקשורת, פליטים וטרור, סיפרה בריאיון ל-ynet Live כי תחושת הביטחון שלה נפגעה מאוד בעקבות ההתפתחויות וחשפה את מערכת היחסים שלה עם הסטודנטים בקמפוס.

"אנחנו שומעים את הסיפורים מארה"ב, אנחנו רואים את הקריאה לגנות את האנטישמיות באוניברסיטאות ואת הנשיאים והנשיאות של המוסדות שנכשלים בזה פעם אחר פעם, ואני חושבת שצריך להבין שמה שמסתתר מאחורי זה אלה לא רק המילים הגדולות של אנטישמיות ונשיאים שלא מגנים – אלא פשוט אנשים כמוני שחיים בפחד ואין מי שיגן עלינו", אמרה ד"ר הלפרין.

"זו לא רק הרגשה של פחד, אלה איומים", הוסיפה המרצה. "אנחנו משתמשים במילה הגדולה אנטישמיות, והפירוש שלה, אם נפרט בשפה פשוטה מאוד, הוא איומים יומיומיים של אנשים. אני מדברת על קהילה גדולה של סטודנטים תומכי חמאס, שיכולים לבוא בבוקר ולאיים ולשלוח אימיילים. נאמר לי שם שצריך להשמיד את ישראל, כי זה בעצם הפתרון שלהם – זה פתרון למדינה אחת, כלומר השמדת ישראל באופן מוחלט. נושא נוסף שמדברים עליו כמובן הוא הטענה שישראל מבצעת 'רצח עם'. הכול מתחיל מתנועת BDS גדולה מאוד שקיימת הרבה זמן באוניברסיטאות באנגליה, ולא רק בהן. אני מכירה את הנושא מתחקיר שעשיתי.

"מאיימים עליי גם באופן אישי, לכן אני מאוד מבקשת וקוראת פה לעזרה. אני לבד. בארה"ב יש קהילה גדולה של יהודים וישראלים. אני מאוימת, אני מפחדת, אני דואגת מהאפשרות שמחר בבוקר יבוא איזה סטודנט, ייקח כלי נשק, ואני לא יודעת מה יכול להיות הצעד הבא. ברגע שיושב לידך סטודנט שיודע שאת מרצה ישראלית ושולח לך את המסרים האלה, ובעצם מאיים עלייך, בוודאי שיש פה איום אישי.

"אני מאוד חוששת שיפגעו בי פיזית, ואני גם אגיד לך מה הסיבה – שאני לבד. אין לנו עזרה, גם לא מהנהלת האוניברסיטה. האוניברסיטאות דוגלות באותם ערכים של הסטודנטים, כלומר אין פה הפרדה בין סטודנטים למרצים או פרופסורים. כולם נגדנו, אין עם מי לדבר, אין בפני מי להתלונן".

בהמשך נשאלה ד"ר הלפרין על דוגמאות ממקרים שקרו לה בעבר, ואמרה: "הנה מצב שכבר קרה לי, שנכנסה מנהלת בכירה לכיתה באמצע שיעור והתחילה לצעוק נגד הכיבוש. יכול להיות שאחרי שהיא עושה את זה סטודנטים מרגישים לגיטימציה לפעול באותה דרך, כי אם ההנהלה עושה את זה אז גם להם יש לגיטימציה, ואז הם פועלים – שולחים אימיילים או צועקים שאנחנו הרגנו אנשים ובגלל זה מגיע לנו".

משגרירות ישראל בלונדון נמסר בתגובה לכתבה: "העלייה במקרי האנטישמיות בבריטניה בכלל ובקמפוסים בפרט מדאיגה מאוד. השגרירות פועלת בתקופה זאת ביתר שאת מול אוניברסיטאות וגופים רלוונטיים לטפל באירועי אנטישמיות. האירועים אותם מתארת ד"ר הלפרין הם חמורים מאוד, ואנו עומדים בקשר איתה על מנת לבחון את דרכי הפעולה המיטביים".

תגיות:בריטניהאוניברסיטהסטודנטיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה