חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אחת הסיבות לטבח ביישובי העוטף הוא הקרע שהיה בעם"

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי בהתבטאות יוצאת דופן על רקע החלטת בג"ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות: "אחת הסיבות שהובילו לטבח של חמאס היא הקרע בעם שהיה לפני ה-7 באוקטובר"

אא

בשיחה יוצאת דופן על האירועים שהובילו לטבח של החמאס ב-7/10 התבטא דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי ואמר כי "ניתן להעריך שאחת הסיבות שהובילו לטבח של חמאס, היא הקרע בעם שהיה לפני 7 באוקטובר".

את הדברים אמר הגרי בראיון עם ווינט על רקע החלטת בג"ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות. 

לדבריו, הערכות החמאס לפני התקיפה היו שישנו חוסר תפקוד וחוסר הרמוניה בין החילות השונים, אולם הגרי מבהיר כי הדבר אינו נכון. "המילואים, חיל האוויר, חיל היבשה והיחידות המיוחדות - כולם מתפקדים ביחד, נחושים מול אויב משותף. במובן הזה זה ראוי להערכה. אנשים מסכנים את חייהם וחלק גם לצערי נופלים בקרב. זה מבטא את העוצמה והאיתנות של החברה הישראלית מול אתגרים ותקופה היסטוריים, וכך אנחנו פועלים". 

עוד הוסיף ואמר כי צה"ל נמצא בעיצומו של תחקיר מעמיק מאז תחילת המלחמה על הסיבות שהובילו לטבח הנוראי ביישובי העוטף, אבל סביר להניח שהמאפיין של קרע, המוכנות של הצבא אולי לתפיסתו של חמאס, הוא אחד המאפיינים שקשורים לזה. אפשר להעריך את הדבר הזה. אני חושב שעכשיו אנחנו ממוקדים בלחימה, ופוגשים צבא נחוש ומתפקד. המון דברים שעלו לפני כן באים לידי ביטוי בשדה הקרב. 

"אנחנו פועלים בעזה, זה הדבר הכי חשוב. אנחנו פועלים חזק ונחוש נגד כל רקטה שמשוגרת וכל פעילות טרור. הדבר הכי משמעותי הוא שכמות הכוחות שנלחמת בעזה היא אדירה ויש לה משימה ברורה של פירוק חמאס, זה יקרה בשלבים. זה לוקח זמן".

תגיות:עםחמאסטבחקרעדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה