חדשות בעולם

הפוליטיקאי הלבנוני הבכיר יוצא נגד נסראללה: "פוגע בעזה במקום לעזור"

יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית נגד ארגון הטרור: "עושה מניפולציה על גורל הלבנונים - בטענה שהוא עוזר לעזה. הוא לא עוזר לעזה, אלא פוגע בה - בידי שילוב הסוגיה של הנוכחות והשפעתה של איראן באזור"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, סמיר ג'עג'ע, מותח ביקורת על חיזבאללה ונסראללה. לדבריו, הארגון "עושה מניפולציה על גורל הלבנונים - בטענה שהוא עוזר לעזה. הוא לא עוזר לעזה, אלא פוגע בה - בידי שילוב הסוגיה של הנוכחות והשפעתה של איראן באזור".

"אנחנו תומכים בעזה ב-100% ומזדהים עם תושביה. זה לא מקובל בכל הרמות. אבל נשאלת השאלה: איך התקיפות שיוצאות מדרום לבנון מסייעות לעזה? האם יכול להיות בעזה מצב גרוע יותר ממה שקורה שם עכשיו?", תהה ג'עג'ע. "מה שקורה עכשיו בדרום לבנון לא מגיע מתוך החלטה לבנונית חוקית ולא מתוך החלטת ממשלה. זה לא נידון בפרלמנט הלבנוני. אין הבנות על כך בין הכוחות הפוליטיים הלבנונים. זו החלטה שהתקבלה בידי מפלגה אחת".

בהמשך הוא טען כי "יש 70-90 אלף עקורים לבנונים ו-150-170 הרוגים בדרום לבנון. כל זה כדי לשמור על זכותם של כוחות ההתנגדות - לשבת בשולחן המשא ומתן. זה לא צריך לקרות". הנוצרים מהווים כחמישית מאוכלוסיית הנוצרים.

הביקורת של ג'עג'ע מלווה בצביעות - הוא נחשב בשנות ה-70 כרוצח המונים. גם איש דת בכיר בלבנון, הפטריארך המארוני בשארה א-ראעי, העביר ביקורת על ארגון הטרור. "אנחנו מתנגדים לכך שהמלחמה תיכנס לדרום לבנון, יש להגן על אזרחי לבנון. המלחמה הביאה אותנו לשפל המדרגה", אמר. "אנחנו דורשים לסלק את כל משגרי הטילים שבין הבתים כדי למנוע תגובה הרסנית של ישראל. שכולם יכבדו את החלטה 1701".

בינתיים, ארגון הטרור ממשיך לבצע פעולות נגד ישראל ויש חשש כי החזית תיפתח גם מצפון. מנגד, סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר: "עליה להפסיק את המלחמה בעזה - כדי שתיפסק המלחמה בלבנון. היא לא תשיג שום הישג. עם המשך הפגיעה באזרחים בלבנון, התגובה תהיה חזקה יותר".

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה