הידברות לנוער

איך אני לבדי יכול להוסיף טוב בעולם? זו הדרך לשנות את המציאות של עם ישראל

"אני מרגיש צורך לעשות טוב, לתרום ולהשפיע לטובה על עם ישראל. מאיפה מתחילים, ומהי הדרך הכי טובה לעשות את זה?"

אא

על פי סקר של המועצה הישראלית להתנדבות ומשרד הרווחה נמצא כי כמעט חצי מהישראלים בארץ עוסקים בהתנדבות ועשייה, מאז תחילת המלחמה, למען אזרחים שפונו מביתם, ניצולים מהטבח הנורא ולמען החיילים בחזית. כולם מחפשים איך הם יכולים לעשות משהו טוב, לעזור ולתרום. הלב היהודי מתעורר ושואל 'איך אני יכול לעשות טוב לעם ישראל?'.

לתרומה למען עם ישראל ישנו צד נוסף, והוא – הצד הרוחני. חכמי ישראל מלמדים אותנו ש'כל ישראל ערבים זה לזה', והכוונה היא שכולנו מחוברים אחד לשני מבחינה רוחנית. מה זה בעצם אומר? זה אומר שלכל מעשה, חיובי ושלילי, שמישהו בעם ישראל עושה ישנה השפעה לא רק על המצב הרוחני שלו עצמו, אלא גם השפעה על עם ישראל כולו. כשמישהו עושה מצווה זה תורם בצורה רוחנית לעם ישראל, וכשמישהו עושה עבירה זה פוגע רוחנית בעם ישראל. אפשר לדמיין את זה בתור מיכל ענקי, עם הכיתוב 'קופת עם ישראל', ובו מטבעות. כל פעם שמישהו בעם ישראל עושה איזושהי מצווה – זה מוסיף מטבע למיכל, וכל פעם שמישהו עושה דבר שאסור לעשות על פי התורה – זה מחסיר מטבע מהמיכל. ככל שיש יותר מטבעות במיכל, כך עם ישראל הופך להיות יותר עשיר מבחינה רוחנית, ואז יש משמים יותר הגנה, ברכה והצלחה עלינו.

כל עם ישראל נמצא בסירה אחת. אם מישהו עושה חור בסירה, כולם טובעים. אין 'אתה' ו'אני', יש 'אנחנו'. עם ישראל זה גוף אחד. ולכן אם מישהו בבית שומע שיעור תורה, או מישהי לוקחת על עצמה להתחזק בצניעות, או מישהו מקבל על עצמו לשמור שבת – כל זה משנה לטובה את המצב הרוחני של עם ישראל, ואז החיילים שבחזית מקבלים יותר הגנה ושמירה מבורא עולם. החיזוק הרוחני שלכם, החבר'ה בבית, מעלה את דרגתכם האישית הרוחנית, אבל בנוסף גם יוצר הגנה רוחנית על כל עם ישראל.

תגיות:נוערהתנדבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה