הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק | אופנה וטרנדים – מה היהדות אומרת על זה?

האם הופעה חיצונית חשובה על פי היהדות? ומה הבעיה עם אופנה, ביגוד ותסרוקות שהפכו ללהיט בעולם?

אא

מעצבי האופנה בעולם, עונה אחר עונה, מוציאים טרנדים חדשים לביגוד. הרי אם לא יהיו טרנדים חדשים, אנשים ימשיכו ללבוש את אותם בגדים שכבר יש להם בארון, ואז איך בדיוק תעשיית הביגוד והאופנה תרוויח את הכסף שלכם? הם תמיד יחדשו את הסגנון ואת מה שהולך ו-IN, כדי שמהביגוד שיש לכם כרגע בארון תוכלו להיפרד לשלום, ואת הכסף שיש לכם בחשבון הבנק תוכלו להעביר הישר אליהם כבר עם השופינג הראשון של הקולקציה החדשה.

ובואו נהיה כנים, כמה כבר טרנדים של בגדים אפשר להמציא? על כמה סגנונות של מכנסיים וחולצות אפשר לחשוב? לא נותרה למעצבי האופנה ברירה אלא לחשוב מחוץ לקופסא (הרבה מאוד מאוד לקופסא), ולהחליט על דברים הזויים שיהפכו להיות הטרנד הבא.

הנה כמה דוגמאות יצירתיות במיוחד של המעצבים, שאיכשהו הצליחו לתפוס: "במקום מכנסיים גברים ילבשו טייצים וגרביונים דמויי מכנסיים"; "על הראש של הגבר תהיה כרבולת תרנגול" (טוב, מעצבי השיער לא נשארו פראיירים, כן? הם קלטו את הטריק של מעצבי האופנה והצטרפו לעסק של החלפת טרנדים); "גברים ישימו גרבי בלרינה, כי לראות גרביים זה מיותר לגמרי"; "מי אמר שצבע ורוד זה רק לילקוט בית ספר של הילדונת? אפשר לשפוך מהססגוניות הזאת גם על השיער. ואם כבר – אז כבר. אפשר לאמץ את כל גווני הקשת", "למה לסגור את שוק התכשיטים לנשים בלבד? אם נכניס גם את הגברים לעסק נרוויח פי 2! אז מי הראשונה שקונה לבעלה טבעת יהלום?" (וככה גברים שוכנעו שתכשיטים זה גם בשבילם, כולל עגילים. ואז מעצבי התכשיטים אמרו לעצמם: "ואם כבר עגילים – אז למה רק באוזניים? בואו נשכנע את העם שאפשר לשים עגילים בעוד מקומות בפרצוף, זה כבר משלש את ההכנסות!" (צחוק מרושע ברקע)).

התורה מצווה את העם היהודי לא ללכת בחוקות הגויים, והנה לשון התורה: "בְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ" (ויקרא יח, ג) וכן "לֹא תֵלְכוּ בְּחֻקֹּת הַגּוֹי" (ויקרא כ, כג). מצוות לא-תעשה זו אוסרת על היהודים לאמץ את דרכי והנהגות הגויים, כולל מאפיינים חיצוניים. המטרה של מצווה זו היא להרחיק ולבדל את העם היהודי, בו ישנה קדושה, מיתר אומות העולם. העם היהודי הוא בן בריתו של ה', עליו נאמר: "וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ" (שמות יט, ו). משמעות הדבר הוא שהעם היהודי הוא זה שמוביל את הבריאה אל תיקונה, ומשום כך עליו לשמור על ייחודיותו מיתר אומות העולם. ההתבדלות היהודית מהגויים היא מאפיין שמלווה את עמנו כבר מראשיתו, והיא זו ששמרה על ייחודנו. וכפי שנכתב בתורה: "וִהְיִיתֶם לִי קְדֹשִׁים כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה', וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים לִהְיוֹת לִי" (ויקרא כ', כ"ו).

והנה לשון 'ספר החינוך', שנכתב לפני כ-700 שנה, על מצווה זו: "עניין המצוה הוא שלא נתנהג כהם במלבושינו ועניינינו.... רבי יהודה בן בתירא אומר: 'שלא תגדל ציצת הראש כהם ולא תספר קומי, כלומר שלא יגלח מן הצדדים ויניח שיער באמצע, וזהו הנקרא בלורית'... שמא תדמה להם ותעשה כמעשיהם ויהיו לך למוקש... ולשון ספרי הנבואה: "ועל כל הלבשים מלבוש נכרי" (צפניה א, ח). משרשי המצוה כדי להתרחק מהם ולגנות כל הנהגותיהם ואפילו במלבוש. ונוהגת בכל מקום ובכל זמן, בזכרים ונקבות. והעובר על זה ועשה דבר מאלו שזכרנו להידמות אליהם, חייב מלקות".

האתגר השבועי

בפעם הבאה שאתם עושים שופינג – וותרו על הטרנדים.

תגיות:טרנדיםמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה