חדשות בארץ

חשד להתפרצות שושנת יריחו בקרב לוחמים בעזה

עשרות חיילים שנעקצו בעזה אובחנו עם מחלת שושנת יריחו - מחלה טרופית זיהומית, שמועברת על ידי זבוב החול

אא

חשד להתפרצות המונית של 'שושנת יריחו' בקרב לוחמים מפלוגות שונות שמשרתות בעזה, לאחר שעשרות חיילים אובחנו עם נגעים בעור שנגרמו מעקיצות של זבוב החול. 

בעקיצותיו 'משחרר' זבוב החול טפיל בשם לישמניה שלמעשה גורם ל'שושנת יריחו' (שנקראת גם על שמו של מי שיוצר אותה זבובון החול) - מחלה זיהומית מטרידה ביותר, שלהבדיל מעקיצות רגילות, הגירוד של נגעים אלו עלול להימשך למשך חודשים רבים. 

כדי להימנע מעקיצות של זבוב החול יש לכסות את כל חלקי הגוף, ולמרוח חומר דוחה יתושים מדי לילה - שכן העקיצות נעשות בעיקר בלילות. החיילים שאובחנו עם המחלה הגיעו לרופאי היחידות עם נגעים דלקתיים בעור, שלדבריהם הכאיבו להם מאוד וסירבו 'להעלם' עם הטיפולים הרגילים נגד עקיצות. 

רופאי היחידות שלחו את החיילים לבדיקות מעבדה, וחלקם אף קיבלו 'פטור זמני' מהפעילות המבצעית שלהם בעזה, עד לאחר טיפול והחלמה מלאה מהמחלה. 

"לישמניה היא מכת מדינה כבר כמה שנים", אומר פרופ' אלי שוורץ מהמרכז הרפואי 'שיבא תל השומר', שהוא אף נשיא האגודה הישראלית למחלות טרופיות בראיון ל'מעריב'. "כבר במבצע צוק איתן בקיץ 2014 טיפלנו בהדבקות רבות של חיילים שחלו ב'לישמניה', והתופעה חזרה בתחילת המלחמה כעת".

לרוב, גם לאחר שהנגעים עוברים וכבר לא מכאיבים, הם מותירים צלקת על גבי העור לכל החיים. 

"הנגעים מתפתחים אחרי כמה שבועות מהעקיצה, ולמרות אזהרות שלנו במשך שנים, לא נעשה הרבה במדינה כדי למגר את ההידבקויות הרבות, גם כשהן היו בשיאן בעבר", סיכם פרופ' שוורץ. לדבריו, כל החיילים שאובחנו עם המחלה הופנו לרופא עור צבאי ומקבלים לרוב את משחת הלשקוטן - שכבר אינה מיוצרת. "יש בצה"ל מלאי מוגבל של המשחה הזו שהייצור שלה הסתיים לפני שנה, והחיילים יקבלו בקרוב משחה דומה שתספק טיפול אלטרנטיבי", סיכם. 

תגיות:לוחמיםהתפרצותשושנת יריחו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה