חדשות בארץ

צה"ל פשט על מפקדת המודיעין של החמאס בח'אן יונס ועל מטה של סינוואר בעיר עזה

צה"ל עדכן על נפילתם של שני לוחמים: רס"ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו, בן 30, מתל אביב וסרן הראל איתח, בן 22 מנתניה. תקיפות נרחבות בלבנון ובסוריה

פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל: רס"ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו, בן 30, מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086, חטיבת גולני, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו היום, לאחר שנפצע ב-22.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה. הי"ד.

בכך עלה מספר החללים מאז פרוץ המלחמה ל-504. מתחילת התמרון הקרקעי והלחימה בצפון נהרגו 170 חיילי צה"ל.

בנוסף, באירוע בו נפל רס"ר סושקו נפצע באורח קשה לוחם מילואים מגדוד 7086, חטיבת גולני. כמו כן, קצין לוחם בגדוד 'צבר' (432), חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 7107 מחטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם מילואים בפלס"ר 5352, עוצבת 'ראם' (179), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה ולוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה בפעילות מבצעית בעוטף עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

פשיטות בתוך ח'אן יונס, הפגזות על אל בורייג'

כוחות צה"ל פשטו בסוף השבוע על חמ"ל המודיעין הצבאי של חמאס בלב העיר ח'אן יונס. חמ"ל המודיעין הצבאי אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של ארגון הטרור במרחב. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים אותרו מסמכים בעלי ערך מודיעיני. בנוסף, במתחם חמ"ל המודיעין אותר חמ"ל של הג'יהאד האיסלאמי.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על תשתיות טרור רבות במרחב, וחיסלו מחבלים שנערכו לפגיעה בכוחות באמצעות ירי צלפים וטנקים. מכלול האש של החטיבה ביצע מספר תקיפות באמצעות כלי טיס אוויריים, בהן חוסלו מחבלים חמושים, והושמדו מטרות כגון אתר לייצור אמצעי לחימה ומעוז של מחבלי חמאס.

כמו כן, כשלב מקדים לכניסת הכוחות הקרקעיים, מכלול האש של אוגדה 98 ביצע בשיתוף עם חיל האוויר כ-50 תקיפות אוויריות על מגוון מטרות, ביניהן יעדי תת קרקע ותשתיות טרור וכן ביצע תקיפות להשמדת אויב. צה"ל העמיק את התמרון גם במרכז ודרום הרצועה. תקיפות ארטילריה בוצעו לעבר אל בורייג' ומגאזי.

בעיר עזה הכוחות ממשיכים לפעול לטיהור קיני מחבלים ותשתיות טרור. כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14, תחת פיקודה של אוגדה 162, איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של יחיא סינוואר. בתוך הדירה, שמוקמה סמוך לעיר עזה שבצפון הרצועה, אותרו ממצאים רבים. בקומת המרתף נמצא פיר אסטרטגי. הכוחות חקרו את הפיר והגיעו למנהרה משמעותית, שככל הנראה שימשה את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס. עומק המנהרה שהתגלתה הוא של כ-20 מטרים ואורכה כמאתיים מטרים. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, אמצעי שהייה, חדרי תפילה ומנוחה, והיא נבנתה כך שאפשר לשהות בה ולנהל ממנה לחימה לפרקי זמן ארוכים. לאחר סיום החקר והפעילות המבצעית שנעשתה בתוואי המנהרה, היא הושמדה בידי לוחמי יחידת יהל"ם.

מחבלי החמאס הסתתרו בתוך בית ספר יחד עם האזרחים

צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 פועל מאז תחילת השבוע במחנה אל בורייג' שבמרחב מחנות המרכז ברצועת עזה. במהלך פעילותם במרחב לוחמי החטיבה נתקלו במחבלים רבים אשר תקפו את הכוח מתוך מבנים וממרחבי אוכלוסייה אזרחית. מתחילת הלחימה במחנה, איתרו הלוחמים ארבעה משגרי רקטות והשמידו אותם וחשפו תשעה פירים.

דובר צה"ל התיר היום לרפסום כי ביום חמישי האחרון התקבל מידע מודיעיני על התבצרות של עשרות מחבלי חמאס בתוך בית ספר יחד עם אוכלוסייה אזרחית. המחבלים ניצלו את נוכחות האזרחים במרחב בית הספר על מנת לבצע ירי של RPG ונשק קל לעבר הכוחות, תוך שהם מסתתרים מאחורי נשים וילדים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בפיקוד מפקד החטיבה פשטו על בית הספר. המחבלים נעצרו ונלקחו להמשך חקירות כוחות הביטחון

חילופי אש בצפון ותקיפה בשטח סוריה

החיזבאללה שיגר במהלך השבת עשרות רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר סאסא, הר דב, מעיין ברוך, גבעת האם וקריית שמונה. אזרח ישראלי נפצע באורח קל מהדף של פגיעת רקטה בעיר הצפונית.

בתגובה, צה"ל ביצע שורת תקיפות בדרום לבנון והשמיד תשתיות טרור של חיזבאללה. כמו כן זוהו שלוש חוליות מחבלים והן חוסלו מן האוויר. אחת החוליות ניסתה לשגר לעבר שטח ישראל מהכפר יארון והותקפה לפני השיגור, חולייה שנייה זוהתה במבנה צבאי של חיזבאללה בבינת ג׳ביל וחולייה נוספת ביצעה שיגור לשטח ישראל.

חלק ניכר מפעילות צה"ל התמקד במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. על פי דובר צה"ל, הכפר כמהווה מעוז של חיזבאללה, כאשר הארגון עושה שימוש בתשתיות במרחב לצרכי טרור, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית ושימוש בה כמגן אנושי לפעולותיו. מאז תחילת המלחמה, ביצע הארגון שיגורים רבים ממרחב הכפר לעבר שטח מדינת ישראל.

במהלך סוף השבוע זוהו שיגורים לעבר שטח ישראל משטח סוריה. בתגובה צה"ל תקף באזור החרמון הסורי. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, דיווח בנוסף כי השיגורים משטח סוריה לעבר הגולן נורו על ידי "קבוצות הפועלות עם חיזבאללה". במהלך השבת דיווח המרכז הסורי על תקיפה המיוחסת לצה"ל באזור העיר חלב בסוריה. במקום שהו פעילי חיזבאללה.

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה