חדשות בארץ

רס"ן דביר פימה הי"ד: הסמג"ד שהקריב את חייו למען חייליו

סמג"ד 198 בעוצבת בני אור (460) נהרג ברצועת עזה בשעה שקפץ על פתח של בור ממולכד, ומנע פגיעה בלוחמים שהיו לידו. אביו, איש קבע בצה"ל, קיבל את הבשורה במחנה הצבאי בו שהה

דביר פימה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)דביר פימה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין הצבאי בבית שאן יובא היום (חמישי) למנוחות רב-סרן דביר פימה (32) מכפר יונה, סמג"ד 198 בעוצבת בני אור (460), שנהרג אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. בקרב נפצע לוחם נח"ל באורח קשה. שמעון, אביו של דביר, עובד ותיק בצה"ל, קיבל את ההודעה על מותו של בנו הבכור כשהיה במחנה אורים.

נציגי הצבא סיפרו לבני המשפחה שדביר הי"ד נהרג כשזיהה בור ממולכד, זינק ונשכב עליו ובכך הציל את חייהם של החיילים שהיו לצידו.

בני המשפחה סיפרו היום כי דביר הספיק לראות את אביו בשבוע שעבר, לאחר 50 יום בהם היה בתוך רצועת עזה. לפני יומיים הוא נפגש שום עם האב לפרק זמן קצר וזו הייתה הפגישה האחרונה בטרם נפל בקרב. לפני כחודש הוא נפגש עם רעייתו אופק ועם בנו הקטן הראל, רק בן שנה וחצי, בזמן שיצא להתרעננות.

האב שמעון סיפר שקיבל את ההודעה על מותו של דביר בעת שהיה בבסיס אורים, כשאחד מילדיו התקשר אליו: "הוא אמר שקרה אסון, וכשהגעתי הביתה אמרו לי את הבשורה המרה. זו הייתה נסיעה שכולה גיהינום מהדרום עד הבית בבית שאן, כדי לשמוע שאיבדתי את הבן הבכור שלי. מאוד מאפיין את הבן מה שהוא עשה בעזה. בפגשיתנו האחרונה לא דיבר על החששות. אני זה שכל הזמן ביקשתי ממנו לשמור על עצמו".

דניאלה, אימו של דביר, סיפרה: "גידלתי שישה בנים לתפארת עם ישראל. בימים האלה שלושה מהם ובעלי היו בצבא. דביר הוא הבן הבכור שלי. הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה ביום שלישי האחרון, יום לפני האסון. זה היה בוואטסאפ, והוא שלח לי תמונות שלו מעזה. כל הזמן אמרתי לו 'בן יקר, שמור על עצמך, אני רוצה שתחזור הביתה בריא ושלם. דביר מאוד-מאוד אהב את הצבא, היה מסור אליו וחלם להגיע הכי רחוק שאפשר".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזלדביר פימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה