חדשות בעולם

בכירה באו"ם מפיצה שקרים: "ישראל פועלת לגירוש האוכלוסייה האזרחית בעזה"

בכירה במחלקה לזכויות אדם של פליטים בתוך מדינתם, פאולה גביריה בטנקור, עומדת מאחורי ההאשמות. מזכ"ל האו"ם מינה את סיגריד קאג, סגנית ר"מ הולנד לשעבר הנשואה לשר לשעבר ברשות הפלסטינית, לפקח על הסיוע ההומניטרי לרצועה

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

נמשכות ההתקפות נגד ישראל באו"ם. הכתבת המיוחדת של האו"ם לזכויות אדם של פליטים בתוך מדינתם, פאולה גביריה בטנקור, האשימה היום (רביעי) באמצעות פרסום שיצא מלשכת הנציב העליון לזכויות אדם, כי "ישראל שואפת לשנות לצמיתות את הרכב אוכלוסיית עזה לנוכח צווי הפינוי שהולכים ומתרחבים, לצד התקפות נרחבות ושיטתיות על אזרחים ותשתיות אזרחיות. מאז השביעי  באוקטובר, 85% מאוכלוסיית עזה נעקרו מבתיהם. המסקנה ההגיונית היחידה היא שהמבצע הצבאי של ישראל בעזה נועד לגרש את רוב האוכלוסייה האזרחית".

בטנקור הקולומביאנית, עורכת דין ועיתונאית בהכשרתה, מקורבת למז"כל האו"ם ונחשבת לחברת הפאנל המיוחד שהקים גוטרש לקבלת דיווחים על הנעשה במדינות שונות בנושא זכויות אדם. בעבר היא תקפה את ישראל על המבצעים נגד הטרור בג'נין ובזירות נוספות ביו"ש.

אם לא די בהודעתה של בטנקור, הרי שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה את סיגריד קאג, סגנית ר"מ הולנד לשעבר, כאחראית על מימוש החלטת מועצת הביטחון לפקח ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לעזה. הנציגה החדשה נשואה לאניס אל-חאק, בכיר פלסטיני שכיהן כסגן שר בממשלתו של יאסר ערפאת וכשגריר אש"ף בשוויץ והתעמתה באחרונה עם ראש הולנד מארק רוטה על עמדתו הידידותית כלפי ישראל.

היא צפויה להתחיל את תפקידה בשמיני בינואר. לצידה תמשיך לכהן הדיפלומטית הקנדית לין הייסטינגס כמתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים.

קאג שימשה בעבר כסגנית ראש ממשלת הולנד ובנוסף עבדה בעבר ביוניצ"ף יחד עם ראניה מלכת ירדן. בהודעת מז"כל האו"ם נמסר כי קאג "תקל, תתאם, תפקח ותאמת משלוחי סיוע הומניטריים לעזה". לדברי לשכת מזכ"ל האו"ם, קאג גם תקים מנגנון של האו"ם להאצת משלוחי הסיוע דרך מדינות שאינן צד לסכסוך".

כזכור ישראל התירה בשבוע שעבר, לבקשת ארה"ב, לפתוח את מעבר כרם שלום לפתיחת מעבר משאיות סיוע לרצועה. ישראל גם מאפשרת לאוכלוסייה בעזה להתפנות מאזורי לחימה כדי לא להפגע וכן דורשת מזה חודשיים מהאו"ם לגנות את החמאס. ממשלת ישראל העבירה לאו"ם לא מעט תלונות בימים האחרונים על כך שאנשי חמאס בוזזים את משאיות הסיוע ומונעים מהאכלוסייה לקבל מזון וציוד הכרחי לקיום היומיומי. 

תגיות:האו"םסיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה