חדשות בארץ

האלוף טולדנו: "חייבים כלכלת חימוש, המלחמה תימשך חודשים ארוכים"

נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה סקר בפני השרים את הנעשה בעזה, עדכן שצה"ל לא חוסך בתחמושת והרג כ-7,860 מחבלים. הממשלה אישרה תקציב ביטחוני להתיישבות הצעירה

האלוף טולדנו (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)האלוף טולדנו (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

נציג המטכ"ל בישיבת הממשלה, האלוף אליעזר טולדנו, המכהן כראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, העביר היום (ראשון) סקירה ביטחונית לשרים, ומסר להם כי לפי ההערכות, צה"ל הרג מאז תחילת המלחמה 7,860 מחבלים.

טולדנו ציין בדבריו כי "זאת מלחמה שתימשך עוד חודשים ארוכים. נצטרך לנהל כלכלת חימושים, אבל היעד הוא לגמור את החמאס בסופה. אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון, ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו. המצב בדרום הרצועה מורכב וישנם הרבה אזורים תת-קרקעיים והפעולה במקום תימשך חודשים רבים".

יצוין כי הנתון בנוגע לכמות המחבלים שכוחות צה"ל חיסלו במהלך הלחימה מתבסס על זיהוי פגיעות בשטח וגם על חקירות של כ-700 המחבלים השבויים, שנתפסו בעזה ונמצאים בישראל.

לפי הנתונים של משרד הבריאות בעזה, הפועל תחת שלטון חמאס, מספר ההרוגים ברצועה מפרוץ המלחמה עומד על 20,424 בני אדם - כשנתונים אלו לא מבדילים בין אזרחים למחבלים. לטענת משרד הבריאות העזתי, רק ביממה האחרונה נהרגו ברצועה 166 פלסטינים. רבבות נפצעו, ולפי הפלסטינים ישנן גם גופות רבות שקבורות מתחת להריסות.

באשר למצב בצפון הרצועה, בצה"ל ציינו כי הושגה שליטה כמעט מלאה, אך האלוף טולדנו אמר לשרים כי אי אפשר להתחייב שלא תימשך שם לוחמת הגרילה. לדבריו, "המחבלים שנשארו שם לא מקבלים הוראות מהמנהיגות שלהם. הם מנותקים מהם".

אושר בממשלה: תקציב ביטחוני להתיישבות הצעירה ביו"ש

באחרונה עלו טענות רבות מצד ראשי יישובים ביו"ש שהממשלה אינה נותנת מענה לצרכי בטחון. היום אישרה הממשלה את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ להעביר 75 מילוני שקלים לטובת מרכיבי ביטחון בהתיישבות הצעירה ביו"ש.

עם זאת, ראשי הרשויות ביו"ש ובקעת הירדן שלחו מכתב חריף לשרים בעקבות החלטתם להוריד מסדר היום את אישור תקציבי הביטחון לרשויות. ראשי הרשויות הודיעו במכתב כי אם לא יאושר התקציב, הם יאלצו להשבית את עבודתם ולצאת למאבק מול מקבלי ההחלטות.

ראש הרשויות טענו במכתב כי הממשלה "הזניחה את התושבים בלי מרכיבי בטחון קריטיים ביישובים. בנוסף, ראשי הרשויות מתחו ביקורת קשה על ההחלטה, אותה הם מגדירים כהפקרה ביטחונית: "הפכתם אותנו לקבצנים, הורתעתם מקמפיין שקרי שרצה לפלג בין אוכלוסיות ורוצה ועודנו רוצה להשמיץ את ההתיישבות ולהחליש אותה".

יש לציין כי מדובר בתקציב של כ-180 מיליוני שקלים. מלשכת שר האוצר נמסר כי ההחלטה בנושא עדיין נמצאת בעבודה וצפויה לעלות להצבעה לאחר שזו תושלם.

תגיות:צה"לישיבת ממשלהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה