חדשות בארץ

החלטה רפואית תקדימית: החייל שנפצע קשה - שוחרר כשהרסיס בלבו

"אלו מקרים שנדרשת התערבות מהירה, שכן מדובר במצב שבו החייל היה עלול למות בתוך מספר דקות": מדוע החליטו רופאים בשערי צדק לשחרר חייל עם רסיס בלבו?

אא

נס בשערי צדק: חייל בשם עמית בר זאב שנפצע באורח קשה בלחימה בעזה, עבר ניתוח לב-חזה לאחר שרסיס חדר ללבו. בסרטון שפורסם והופץ ברשתות החברתיות נראה עמית כשהוא צועד לאורך מסדרון המחלקה שבה שהה, כשמסביב הצוות הרפואי מוחא לו כפיים ומנופף בדגלי ישראל - שמח ומברך על שחרורו הביתה, תוך כדי שירת 'עם ישראל חי'. 

צוות המנתחים שהגיע להתייעצות בעת הניתוח החליט בצורה תקדימית כי יש להשאיר את הרסיס בלבו ולא להוציאו, מחשש לפגיעה בלבו. הניתוח, שנערך תחת פיקוחו של מנהל יחידת הטראומה ד"ר אלון שורץ, היה צריך להיעשות במהירות הבזק. "אלו מקרים שנדרשת התערבות מהירה, שכן מדובר במצב שבו החייל היה עלול למות בתוך מספר דקות", סיפר ד"ר דני פינק, מנהל מחלקת ניתוחי לב-חזה ב'שערי צדק'. 

המקרה של בר זאב הוא מקרה בהחלט בלתי שגרתי, שכן מעטפת הלב הייתה מלאה בדם. הרופאים החליטו להשאיר את הרסיס בלב כדי שהלב ייצר סביב הרסיס רקמה שעם הזמן 'תקבע' אותו במקום, והוא לא יהווה סכנה. הסכנה האמיתית היא לנסות לשלוף את הרסיס החוצה. "זהו מקרה בלתי שגרתי של רסיס שהוקם בצדו הימני של הלב, עם סיכון שבמקרה והוא יעוף למערכת הדם החוצה, הוא יגיע לריאות", הסביר ד"ר פינק. "במידה והרסיס היה מתמקם בצדו השמאלי של הלב היינו חוששים כי במקרה והוא יזוז ממקומו הוא עלול להגיע למוח ולגרום לסכנת מוות מיידית. במצב כזה היינו חייבים לנתח שוב את החייל כדי להוציא את הרסיס, ניתוח שהיה כרוך בסיכונים ממשיים", מסכם ד"ר פינק. 

תגיות:רפואהלבהחלטהרסיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה