חדשות בארץ

לאור עמדת צה"ל: רוב הסיעות תומכות בדחיית הבחירות המוניציפליות

הבחירות לרשויות המקומיות נדחו בשלושה חודשים בצל המלחמה והמועד החדש נקבע לסוף ינואר. שר הפנים משה ארבל ביקש מראש הממשלה לקיים דיון בנושא בישיבת הממשלה

קלפיות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)קלפיות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

הממשלה תדון בבקשה לדחות את מועד קיום הבחירות לרשויות המקומיות. היום (ראשון) פנה שר הפנים משה ארבל אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש לקיים דיון בנושא. לדיון יוזמנו בין היתר נציגי צה"ל, אשר יפרטו בפני השרים את תמונת המצב העדכנית. התאריך שהוצע לקיום הבחירות הוא ה-27 בפברואר. שר הפנים ביקש שהדיון ייערך היום אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב וביקש לקיימו במועד אחר.

כזכור, בשל המלחמה נדחו הבחירות מנובמבר לסוף ינואר. השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ביקשו לדחות את הבחירות למועד אחר, לאחר הלחימה. ח"כ משה גפני העביר היום לנתניהו הודעה לפיה עמדת סיעת יהדות התורה היא לדחות את מועד הבחירות. סיעות ש"ס, הליכוד והמחנה הממלכתי טרם פרסמו הודעה רשמית אם הן תומכות בדחייה.

הדיון שביקש שר הפנים לקיים מתבסס כעת עמדה עדכנית שהעביר צה"ל, שהתבקש להתייחס לידיעות לפיהן עשרות אנשי מילואים, המשרתים כעת בלחימה, הגישו מועמדות לתפקיד ראשי רשויות וחברי מועצות.

צה"ל הגיש היום את עמדתו וציין כי "ישנם כ-3,983 משרתי מילואים, שגויסו במסגרת המלחמה, המתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות, מתוכם כ-2,346 בשירות מילואים פעיל". עוד ציין כי 70 משרתי מילואים פעילים מועמדים לראשות עיר או מועצה אזורית. 115 משרתי מילואים המועמדים לרשויות המקומיות משרתים בתפקידים פיקודיים.

על הזכות להיבחר כתב צה"ל כי בימי שגרה משרתי מילואים מוקפאים משירות מילואים מיום הגשת הרשימות ועד ליום הבחירות, אולם "בעקבות פרוץ המלחמה, תוקנו הפקודות בדרך של הוראת שעה, כך שראש אכ"א רשאי לקבוע כי מועמד בבחירות ימשיך לשרת אם קיים צורך ביטחוני".

כמו כן בצה"ל ציינו כי אמנם אין מניעה להיערך לבחירות ולהציב קלפיות באזורי לחימה אולם מאחר והלוחמים אינם נושאים עליהם זיהוי הדבר יקשה על הצבעתם בקלפיות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלבחירות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה