חדשות בארץ

עם עין אחת ופרוטזה: כך מתדרך מוחמד דף את חמאס בעזה

בצה"ל עושים מאמצים להגיע לדף, שנראה במקומות שונים בעזה כשמצבו הפיזי אינו טוב, אך הוא לא נעזר בקביים או בכסא גלגלים. באחת הפעמים, הוא נראה סופר כסף במנהרה

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בצה"ל מנסים להגיע לשני בכירי חמאס, יחיא סינוואר ומוחמד דף. על הראשון הציע הצבא פרס של 400 אלף דולר, על השני 100 אלף – אבל נראה כי לכידתו תהיה הישג משמעותי.

דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, נחשב במשך שנים רבות ליעד משמעותי של מערכת הביטחון. ישראל הצליחה לפגוע בו מספר פעמים, אך הוא יצא מזה בשן ועין ולא חוסל. כעת, מתקבלים פרטים חדשים ששופכים מעט אור על מצבו.

הכתב ניר דבורי מחדשות 12 מדווח כי בסרטונים שנתפסו במקומות שונים בלב רצועת עזה, נראה דף יחד עם אנשים נוספים בארגון הטרור. מצבו הפיזי אינו טוב, אך הוא עדיין מצליח לתפקד. דף הולך בימים אלה עם פרוטזה. הוא חסר עין אחת וגם צולע, למרות שהוא לא נזקק לקביים ויכול ללכת בכוחות עצמו. הוא לא מסתייע בכסא גלגלים ולא מקרין חולשה. לפי הסרטונים, הוא יכול להפעיל את שתי ידיו למרות שנפגע בהן בעבר.

דף נראה בסרטונים סביב שולחן כשהוא מתדרך בכירים בחמאס. בתיעוד נוסף הוא נראה בבילוי חברתי, שלא ניתן לפרט עליו בשלב זה. בסרטון אחר נראה דף עם אדם נוסף בתוך מנהרה. השניים ספרו ערמות של דולרים בשטרות.

צה"ל עושה מאמצים כבירים להגיע לדף ובצמרת חמאס. ב-48 השעות האחרונות נעשות פעולות בחאן יונס ובמקומות נוספים ברצועה על מנת להגיע לשם. הלחץ הצבאי יכול להביא תוצאות, ולהערכת דבורי זה ישפיע גם על היכולת להשלים עסקת חטופים.

על פי דיווח באתר וואלה, בצבא מעריכים כי בדרום הרצועה קיימות מערכות תת קרקעיות גדולות בהן מסתתרים בכירי חמאס, בראשם סינוואר. ההערכה היא שבדרום הרצועה רשת מנהרות סבוכה, בסדר גודל דומה לזו שנחשפה בצפון. עוד מעריכים כי במקום מוחזקים חטופים. לפי הדיווח, צה"ל ממשיך לפזר כרוזים ואזהרות לציבור הפלסטיני בחאן יונס במטרה שיתפנו מעזה לרפיח. התמרון הקרקעי בדרום הרצועה מתרחב, והכוחות מנסים לנוע קדימה ולהשתלט על מוקדי השליטה של חמאס. הם קוראים לאזרחים להתפנות ממערב ודרום חאן יונס על מנת לצמצם פגיעה אפשרית בהם.

תגיות:חמאסמוחמד דףחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה