חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: נשקלת תקיפה צבאית נגד החות'ים בתימן

ממשל ביידן אישר כי הוקמה קואליציה בת מספר מדינות מערביות ובחריין, כדי להתמודד עם האיום החות'י. ישראל בשלב זה אינה בפנים

צה"ל בים האדום (צילום: שאטרסטוק)צה"ל בים האדום (צילום: שאטרסטוק)
אא

התקשורת בארה"ב מדווחת היום (רביעי) שארה"ב שוקלת מתקפה צבאית נגד החות'ים בתימן. על פי הדיווח באתר בלומברג, הפנטגון צפוי להציע לנשיא ג'ו ביידן תגובה "חריפה", מתוך ההבנה שהכוח הרב-לאומי שהוקם בים סוף אינו מספיק כדי להסיר את האיום. עוד נמסר כי טרם התקבלה החלטה בעניין, ובוושינגטון עדיין מעוניינים למצות את המהלכים הדיפלומטיים.

בעת ביקורו שלשום בישראל, מזכיר המדינה של ארה"ב, לויד אוסטין, הכריז על הקמת קואליציה בינלאומית שתפעל צבאית נגד האיום החות'י בים האדום בכלל, ובאזור מיצר באב אל-מנדב בפרט.

אוסטין אמר: "אני מודיע בזאת על פתיחתו של מבצע 'שומר השגשוג', יוזמה בין-לאומית חשובה. המדינות חייבות לפעול יחד על מנת לטפל באיום שמציבה המיליציה שיורה טילים בליסטיים וכטבמי"ם לעבר ספינות סחר שיעדיהן ומקורן שייכים למדינות ניטרליות. ההסלמה האחרונה בהתקפות חסרות האחריות של החותי'ם מאיימת על הסחר החופשי".

אוסטין הציג את המדינות שעתידות לקחת חלק בפעולות הקואליציה: בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, הולנד, נורווגיה, סיישל וספרד. שלשום הודיעה גם איטליה על הצטרפותה והיום עשתה זאת דנמרק.

 בשלב זה ישראל לא בפנים, אם כי שר הביטחון יואב גלנט הצהיר השבוע שישראל שומרת לעצמה אתה זכות לפעול נגד החות'ים אם הארגון ימשיך לשגר טילים לעבר ישראל, ובמידה והפעולות שינקטו על ידי הקהילה בינלאומית לא יועילו.

בעיתון ישראל היום דווח בצהריים כי "בפגישות שנערכו עם שר ההגנה האמריקני והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן לקבינט הבטחוני, נאמר כי ישראל תומכת בקואליציה הבינלאומית, אך לא תהיה מוכנה להכפיף את עצמה אם תידרש להגיב למתקפות נגדה, בין היתר אם יתמשך הירי לעבר העיר אילת".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה