חדשות בארץ

חאן יונס: קרבות פנים אל פנים מול מחבלי חמאס

כוחות של יחידת דובדבן, בנוסף ליחידות מיוחדות נוספות, פשטו על אתרי טרור בתוך העיר הדרומית ברצועה. מחבלים חוסלו והושמדו משגרי רקטות שכוונו לעבר שטח ישראל

לוחמי יחידת דובדבן בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לוחמי יחידת דובדבן בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל ניהלו היום (שני) קרבות פנים אל פנים עם מחבלי חמאס בעיר חאן יונס. הלוחמים חיסלו מחבלים, השמידו מעבדת רחפנים, פירים ומשגרי רקטות שכוונו לישראל.

לוחמי יחידת דובדבן הם שמנהלים את הפעילות בתוך העיר, בנוסף לפעילויות אחרות במרחב בהן נוטלים חלק יחידות מיוחדות נוספות וחטיבת גבעתי. הלוחמים דיווחו על לחימה בשטח בנוי וצפוף.

מצה"ל נמסר כי מתחילת ההתקפה הכוחות פרצו את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס, המהווה מרכז כובד שלטוני וצבאי של חמאס, והחלו לתמרן בלב המרחב. במסגרת הלחימה, הלוחמים מנהלים קרבות פנים מול פנים עם מחבלים ומחסלים חוליות טרור. במקביל, תוקפים לוחמי דובדבן מטרות באמצעות טילים מדויקים, ובהכוונת סיוע אווירי, תשתיות טרור וחוליות מחבלים.

לוחמי דובדבן פשטו על המרחב ואיתרו בו, יחד עם כוחות הנדסה ויחידת עוקץ, מערכת פירים ומנהרות טקטיות של חמאס. ממנהרות אלו יצאו מחבלים שירו לעבר הכוחות, הלוחמים השיבו באש וחיסלו אותם. לאחר מכן השמידו הלוחמים את מערכת הפירים. בנוסף, הלוחמים איתרו והשמידו מעבדה לייצור רחפנים, והשמידו מספר משגרי רקטות שכוונו לעבר שטח ישראל.

באחת ההתקפות של היחידה לוחמי דובדבן נתקלו במטען וירי וכתוצאה ממנו נפלו הלוחמים רס"ל ליאב אלוש, ורס"ר (מיל') איתן נאה מיחידת דובדבן ורס"ר (מיל') טל פיליבה, לוחם ביחידת יהל"ם. עוד נפצע קשה לוחם נוסף מיחידת דובדבן. לוחמי היחידה הכווינו מסוקי קרב ותקפו את המרחב עד להשמדתו.

חיילי גולני בלחימה עיקשת בשג'עייה

בשג'עייה המשיכו גם היום לוחמי גולני לנהל מלחמה עיקשת מול גדוד חמאס השוהה עדיין בשכונה. על פי דובר צה"ל, מחבלים רבים חוסלו, יותר מ-10 פירי מנהרות הושמדו ואמצעי לחימה נמצאו בבתי ספר ומרפאות. גדוד ההנדסה במילואים של החטיבה איתר עשרות משגרי רקטות והשמיד אותם, חלק מן משגרי הרקטות נמצאו בקרבת בתי ספר ובתי קברות.

מתחילת הלחימה בשכונה נתקלו הכוחות בעשרות חוליות של מחבלים חמושים, המחבלים השליכו מטענים לעבר הכלים, ירו RPG וביצעו ירי נשק קל מסיבי לעבר הכוחות. כל זאת מתוך מבנים אזרחיים ובכסות תושבים עזתיים, ביניהם גם נשים וילדים. מירב הלחימה בשכונה נוהלה בקרבות פנים אל פנים של לוחמי גולני ומחבלי החמאס.

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי: "לחטיבת גולני חשבון ארוך עם שכונת שג'עייה, את תחושת המשמעות האדירה של להיות כאן ולטהר את השכונה ממחבלים ואמצעי טרור לא צריך להסביר ללוחמים. אנחנו פה נעשה הכל כדי שתושבי העוטף והדרום יחזרו לבתים שלהם וכדי שחמאס לא ישלוט בעזה יותר. זו מלחמה מוצדקת שנכפתה עלינו אבל היא חובה כרגע, אנחנו מסתכלים אחורה ליישובי העוטף, אנחנו מרגישים את החיבוק של העם וזה מחזק מאוד. בבתים רבים בשכונה איתרנו איזשהו קשר לחמאס, דגלים, אמל"ח, פירים, חומרי למידה של הארגון. השכונה הזו הייתה ועודנה מעוז מבוסס של חמאס וזאת בעיה שצריך לעקור מהשורש".

תגיות:חאן יונסיחידת דובדבןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה