חדשות בעולם

החות'ים שוב תקפו ספינות, חברות מסחריות מפסיקות פעילות בים האדום

ארגון הטרור מתימן, הנתמך על ידי איראן, ממשיך לתקוף ספינות ולמנוע מעבר לכיוון ישראל. איטליה הודיעה לארה"ב, כי היא מוכנה להצטרף לקואליציה שתפעל להפסיק את ההתקפות

משחתת אמריקנית (צילום: שאטרסטוק)משחתת אמריקנית (צילום: שאטרסטוק)
אא

החות'ים, ארגון הטרור היושב בתימן, הודיע היום (שני) כי תקף שתי ספינות בים האדום. ביממה האחרונה תקפו מחבלי הארגון, הנתמך על ידי איראן, חמש ספינות. חלקן נפגעו אך המשיכו בהפלגה בים האדום.

ארבע מהספינות האחרונות שהותקפו הן מיכלית הנפט "סוואן אטלאנטיק", ספינת המשא "אם אס סי קלרה", שהיו בדרכן לישראל וכן "הברבור האטלנטי", עמוסת נפט, וספינת "MSC Clara", הנושאת מכולות.

בעקבות התקיפות, הודיעו מספר חברות על הפסקת פעילותן בים האדום. הראשונה להודיע על כך הייתה חברת התובלה "Evergreen", שהנחתה את ספינות המשא שלה לא לעבור בים האדום עד להודעה חדשה בנושא. החברה הודיעה כי תפסיק לקבל מטען ישראלי.

אחריה הודיעה גם ענקית הנפט הבריטית "BP" (בריטיש פטרוליום) שהשהתה את מעבר מכליותיה בים סוף. גם חברת הספנות OOCL פרסמה הודעה דומה והוסיפה כי תפסיק באופן מיידי, ועד להודעה חדשה, להוביל מטען לישראל וממנה. האחרונה לנקוט בצעד דומה היא חברת CMA CGM שהיא השלישית בגודלה בעולם. לפנות ערב הודיעה גם חברת המכליות הבלגית Euronav כי לא תשוט בים האדום עד להודעה חדשה, בשל האיום החות'י במרחב.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו, כי הנשיא ג'ו ביידן החל לקיים התייעצויות בנוגע לאפשרות להורות על מבצע צבאי נגד החות'ים. שר ההגנה לויד אוסטין, הנמצא בישראל, ידון על כך גם עם הקבינט המצומצם. גרמניה ובריטניה הודיעו כי ישקלו לפעול במסדרת קואליציה בינלאומית. איטליה הודיעה היום, כי היא שוקלת להצטרף לקואליציה הרב-לאומית שמטרתה להתמודד עם איום המורדים. צבא ארה"ב הורה לנושאת המטוסים אייזנהואר, ששהתה במפרץ הפרסי, לנוע לכיוון הים האדום.

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, התייחס לנושא בעת ביקורו היום בישראל. לדבריו, "אלה מתקפות חסרות אחריות, מסוכנות ובניגוד לחוק הבינלאומי. זה לא רק עניין של ארה"ב, זאת בעיה שדורשת תגובה בינלאומית, ולכן אני מארגן פגישה מחר עם שרים באזור כדי לשוחח בנושא ולעבוד יחד נגד האיום הזה בצורה הטובה ביותר. יהיו לנו פרטים נוספים בהמשך, אבל נוודא שאנחנו עושים הכול כדי לאפשר ניווט חופשי באזור".

החות'ים, שתקפו עד כה למעלה מעשרים ספינות, שיגרו בשבועות האחרונים מספר טילים בליסטים וכטב"מים לעבר ישראל, שיורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של צה"ל. כזכור, שר הביטחון יואב גלנט התייחס שלשום לתקיפות של הספינות ולטילים ששוגרו ואמר בין היתר כי "אנחנו מוכנים לפעולה, יודעים מה לעשות ונמצא את העיתוי. אנחנו נותנים צ'אנס למערכת הבינלאומית, אך אם נגיע למצב שאנחנו הפתרון האחרון, נדע מה לעשות".

ארגון הטרור פרסם אחר הצהריים הודעה בה נאמר: "הכוחות המזוינים של תימן מאשרים שהם ממשיכים למנוע מכל הספינות הפונות לנמלי ישראל, מכל לאום, לנווט בים הערבי ובים האדום עד שיביאו את המזון והתרופות להם זקוקים אחינו האיתנים ברצועת עזה".

תגיות:סיכול טרורחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה