חדשות בעולם

הרופאים היו המומים: צעירה לא שתתה מים כמעט 20 שנה – וזה מה שקרה

הצעירה הגיעה למרכז הרפואי לקבלת טיפול, הרופאים גילו יותר מ-300 אבנים בכליות והסירו אותן. המנתח סיפר: "הן נראו כמו לחמניות מאוד קטנות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אשה צעירה, בת 20, הגיעה לאחרונה למרכז הרפואי צ'י מיי בטאינאן שבטייוואן. הסיבה: תלונות על חום גבוה וכאבי מותניים. בבדיקה שגרתית היא עדכנה את הרופאים כי "לא שתיתי מים במשך כמעט שני עשורים" - כלומר, מאז שנולדה. ממצאי צילום הרנטגן שעברה לא הותירו מקום לספק: יותר מ-300 אבנים נמצאו בכליות.

לפי "הדיילי מירור", שדיווח על הסיפור, הרופאים היו המומים. הם שאלו את הצעירה על מצבה, והיא סיפרה כי מזה שנים שהיא מעדיפה מיץ פירות, תה ומשקאות אלכוהוליים, אבל לא שותה מים קרים בשגרה. בבדיקות נראתה הכליה הימנית נפוחה, וצילום רנטגן קבע כי הייתה מלאה בכמות עצומה של אבנים בגודל חצי ס"מ עד 2 ס"מ.

לאחר הליך פולשני להוצאת האבנים, תהליך שנמשך כשעתיים, הסירו הרופאים את האבנים. המנתח הראשי, ד"ר לין קויאנג, סיפר כי "הן נראו כמו לחמניות מאוד קטנות". הוא הוסיף כי גורמים כמו גנטיקה, צריכת מים ותזונה הם התורמים להיווצרות אבנים בכליות.

הצילום של האבנים הופיע ברשתות החברתיות והפתיע את הגולשים. "יש כל כך הרבה אבנים שאפשר להשתמש בהן לגינון", "איך אפשר לא לשתות מים?", "האבנים האלה כל כך מלוטשות", כתבו הגולשים.

לפי העיתון הבריטי כבר בקיץ האחרון הבחינו רופאים בעלייה בתופעה, בעיקר בקרב נשים ונערות צעירות, שסובלות מאבנים בכליות. תופעה זו קשורה במצבים כמו יתר לחץ דם, סוכרת, תסמונת מטבולית והשמנה. האבנים יימצאו לרוב אצל גברים לבנים בגיל העמידה.

לפי כתב העת הקליני של האגודה האמריקאית לנפרולוגיה, קיימת עלייה של 16% בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים בגילי 19-15, שסבלו מאבנים בכליות, בין השנים 1996 ועד 2012. אצל נשים, נרשמה עלייה של 52%. לטענת מומחים, שימוש מוגבר בשלב מוקדם בחיים באנטיביוטיקה, מזון מעובד ושינויי אקלים נחשבים לגורמים אפשריים לעלייה.

יצוין כי מצבה של בת ה-20 נותר יציב בעקבות ההליך, אבל היא קיבלה המלצה לשתות מים.

תגיות:שתיית מיםאבנים בכליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה