חדשות בארץ

הקבינט דן בעסקה לשחרור חטופים, החמאס: "רק עם סיום המלחמה"

קבינט המלחמה דן אמש באפשרות להניע מחדש עסקה שתוביל לשחרור חטופים. ראש המוסד נפגש עם ראש ממשלת קטאר שהודיע לו: החמאס מסרב למשא ומתן ודורש סיום מוחלט של הלחימה

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

ארגון הטרור חמאס פרסם היום (ראשון) הצהרה קצרה בה הודיע כי לא יהיה משא ומתן לשחרור חטופים, עד שישראל תודיע כי הלחימה הסתיימה סופית. בהצהרה נמסר: "חמאס מאשר את עמדתו שלא לפתוח במשא ומתן כלשהו להחלפת שבויים, אלא אם התוקפנות נגד עמנו תיפסק אחת ולתמיד". ארגון הטרור העביר את העמדה לכל המתווכים.

קבינט המלחמה בישראל דן אמש באפשרות להניע מחדש עסקה שתוביל לשחרור חטופים, והמסר הועבר גם לקטארים ולמצרים, המתווכים בנושא. פרטי ההצעה הנבחנת לא פורסמו.

ראש המוסד דדי ברנע נפגש אתמול בנורווגיה עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד אאל ת'אני, ושמע ממנו כי החמאס מתבצר בעמדתו. אאל ת'אני הוסיף כי "ישראל צריכה לעשות יותר מרק להראות נכונות כדי שהחמאס יזוז. כלומר, להציע הצעה מצידה".

משפחות החטופים קיימו אתמול מחאה עצרת בתל אביב ודרשו מהממשלה לקדם עסקה כוללת שתביא לשחרור כל החטופים. נציגי המשפחות החטופים שנפגשו אמש עם השרים בני גנץ ויואב גלנט דרשו להציג מתווה ישראלי לעסקה. בקרב המשפחות יש המבקשים גם הפסקת אש. פרשן חדשות 12, עמית סגל, כתב הבוקר כי בישראל לא מונעים את המשך המשא ומתן.

הפסקת הלחימה לא באה בחשבון מבחינת הקבינט. ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והדגיש אמש כי "הלחץ הצבאי הכרחי גם להחזרת החטופים וגם להשגת ניצחון. רק הלחץ הצבאי יביא לשחרור כל חטופינו. בלעדיו אין לנו כלום".

נתניהו הקריא היום בפתח ישיבת הממשלה מכתב שסיפר שקיבל ממשפחות של נופלים בקרבות ברצועת עזה. במכתב כתבו משפחות הנופלים: "העם חזק ודעתו איתנה. יש לכם מנדט להילחם, אין לכם מנדט לעצור באמצע, זו צוואת הנופלים וזו מחויבותנו". לדברי נתניהו, "צוואת הנופלים מדריכה אותנו, אנחנו נשיג את כל היעדים. חיסול החמאס והשבת כל חטופינו, ונגרום לכך שעזה לא תהיה מוקד שיסכן את ישראל".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה