חדשות בארץ

צה"ל חושף: מנהרת הטרור הגדולה ביותר בצפון עזה

צה"ל התיר לפרסום תיעוד של המנהרה הגדולה ביותר שנחשפה עד כה. אורכה כארבעה קילומטרים ועומקה כ-50 מטרים, והיא מאפשרת תנועה של כלי רכב. הפיר הקרוב לישראל ממוקם 400 מטרים ממעבר ארז

חשיפת אחד מפירי המנהרה (צילום: דובר צה"ל)חשיפת אחד מפירי המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום תיעוד של מנהרת הטרור הארוכה ביותר שנחשפה עד כה בצפון רצועת עזה. הפיר הקרוב לשטח ישראל ממוקם 400 מטרים ממעבר ארז. בעת איסוף חומר מודיעיני על המנהרה איתרו כוחות צה"ל סרטונים שצולמו על ידי החמאס, המתעדים את בנייתה.

מצה"ל נמסר כי לוחמי יחידת יהל"ם, כוחות חי"ר, יחידות מיוחדות וכוחות ההנדסה של אוגדת עזה, פעלו בשבועות האחרונים במסגרת מבצע אותו הובילה החטיבה הצפונית באוגדת עזה לחשיפתו, סריקתו וזיכויו של תוואי מנהור המשמש את מחבלי החאמס.

הכוחות ביצעו פעולות חקר במנהרה וחשפו עד כה מעל ארבעה קילומטרים של תוואי המנהרה, המגיע לעומק מירבי של כ-50 מטרים. הפיר הקרוב ביותר של המנהרה ממוקם בקרבת מעבר ארז, אשר שימש בשנים האחרונות למעבר פועלים, סוחרים וחולים לקבלת טיפול רפואי בישראל. פיר המנהרה מצידה השני ממוקם בקרבת העיר עזה.

חשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

לתוואי מספר סניפים ופיצולים אשר מהווים רשת מנהרות רחבה ומסועפת. בתוואי תשתיות ביוב, חשמל, קשר וטלפוניה, כמו גם דלתות הדף אשר נועדו למנוע את כניסת כוחות צה"ל. המנהרה מאפשרת תנועת כלי רכב בתוכה, ונמצאו בה אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור.

חקר המנהרה ובנייתה חשף כי פרויקט בניית המנהרה כלל צוות של עשרות מחבלים שהגיעו במיוחד לשם בנייתה מחאן יונס לצפון הרצועה. בבניית המנהרה נעשה שימוש בחומרים שלא נראו עד כה במנהרות טקטיות של חמאס, כמו גם שימוש במכונות חפירה מיוחדות שהוברחו לרצועה. על פי הערכות, חמאס השקיע במתווה התת קרקע ברחבי הרצועה מיליוני דולרים.

על פי דובר צה"ל, מהמנהרה יצאו פעולות התקפיות לעבר כוחותינו במהלך הלחימה בשטח רצועת עזה. לפני מספר ימים אף זוהו מחבלים במנהרה, אשר חוסלו על ידי הלוחמים.

 תיעוד מבניית המנהרה ממצלמות ארגון הטרור חמאס (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה