חדשות כלכלה

קבלנים מזהירים: "יהיו עיכובים חמורים במסירת הדירות"

קבלנים מזהירים על עיכובים של חצי שנה ויותר במסירת הדירות, בעקבות מניעת חזרתם של העובדים הפלסטינים לעבודות הבניין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר כמעט שמונים יום שענף הבנייה מתקדם בעצלתיים, ועבודות הבנייה מתנהלות לאיטן. בתחילה היה זה בשל חגי תשרי שבהם הפועלים לא הגיעו לעבודה, אך בהמשך פרצה המלחמה ומאותו רגע נמנעה הגעתם של הפועלים הפלסטינים לאתרי הבניין בשל החלטת הממשלה.

מדובר בכ-80 אלף עובדים פלסטינים שאושרו לעבודה בישראל בתחום הבנייה, וכעת אינם רשאים להמשיך בכך. בנוסף, ישנם לפי ההערכה כ-20 אלף שב"חים שעבדו גם כן בישראל ולא שבו. נכון להיום העובדים שפועלים בענף הבנייה הם בעיקר ערבים ישראלים שחזרו לעבוד וכן עובדים זרים – סינים, מולדובים או טורקים.

השבוע עסק הקבינט החברתי-כלכלי בנושא והעלה את סוגיית השבתם של העובדים הפלסטינים, לאור הקשיים הגדולים של הקבלנים והיזמים וההשלכות הישירות על עיכובים במסירת הדירות. הקבלנים הודיעו כי כבר עתה מדובר בעיכוב של כחצי שנה במסירת הדירות, והוא עלול עוד להחמיר ככל שיימשך המחסור בידיים עובדות. למרות הקושי הגדול הביעו כמעט כל שרי הקבינט התנגדות מוחלטת להשבת העובדים, אך הביעו נכונות לקדם תוכנית שתאפשר הבאת עובדים ממדינות אחרות.

הפתרון שעליו סוכם בסופו של דבר הוא הבאת כ-10 אלף עובדים באמצעות נוהל חירום כבר במהלך החודשיים הקרובים, מה שבוודאי יקדם את אפשרות הבנייה. יחד עם זאת הובע חשש מכך שבשל הצורך באישורים ובבירוקרטיה, הבאת העובדים תתעכב, ויחד איתה תידחה גם מסירת הדירות.

תגיות:עיכוב בבנייהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה