חדשות בעולם

בשידור חי: קרא לישראל "רוצחים" וקיבל התקף לב

חבר הפרלמנט הטורקי חסן ביטמז האשים את ישראל ב"פשעים נגד האנושות" וב"טיהור אתני" של הפלסטינים, ומיד לאחר מכן התמוטט על הדוכן. כעת הוא מאושפז בטיפול נמרץ

(צילום מהרשתות החברתיות לפני סעיף 27 א')(צילום מהרשתות החברתיות לפני סעיף 27 א')
אא

חבר הפרלמנט הטורקי, חסן ביטמז, התמוטט אתמול (שלישי) עקב התקף לב, בדיוק בזמן בו נשא נאום נגד ישראל. במהלך הנאום קילל ביטמז את ישראל ומתח ביקורת נוקבת על הממשל הטורקי, ש"ממשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות ואת המשך הסחר עם ישראל".

בנוסף, הוא תקף את ארדואן בטענה שהוא משתף פעולה עם ישראל כשצדו שלט "ישראל רוצחים". הוא אמר "אללה יעניש אתכם" והאשים את ישראל ב"פשעים נגד האנושות" וב"טיהור אתני" של הפלסטינים - ומיד אחר כך נפל.

ביטמז הוא חבר מפלגת "סאאדט" - מפלגה לאומנית אסלמיסטית שנמצאת באופוזיציה. הוא יצא נגד הנשיא ארדואן, דבר שהביא לדפיקה על שולחנות וקריאות גנאי מצד חברי מפלגתו של הנשיא.

בסרטון שהופץ ברשתות נראה ביטמז מתמוטט תוך כדי הנאום בו הפיץ שנאה נגד ישראל. חברי פרלמנט נוספים מיהרו לדוכן וביצעו בו פעולות החייאה, עד שהגיע אמבולנס. לפי אתר BBC בשפה הטורקית, הוא פונה לבית חולים באיסטנבול וכעת הוא מאושפז בטיפול נמרץ.

מאז הטבח הנורא ב-7 באוקטובר טורקיה עומדת לצד חמאס. באיסטנבול התקיימה הפגנת ענק בהשתתפות אלפים, שם חגגו את פעולות חמאס. לאור חשש מפעילות גדולה של אנשי כוח קודס האיראנים במדינה, המטה ללוחמה בטרור הוציא ב-17 באוקטובר אזהרת מסע למדינה בדרגה הגבוהה ביותר. ההוראה האוסרת על ישראלים לבקר שם, ומורה לישראלים ששוהים בה - לעזוב מיד.

נשיא טורקיה ארדואן אמר בנאומו בפרלמנט הטורקי, כי "חמאס אינו ארגון טרור אלא תנועת שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה". הוא ביטל את הגעתו המתוכננת לישראל שהייתה אמורה להיערך בסוף אוקטובר.

בתגובה, הודיע שר החוץ אלי כהן הודיע על החזרת שגרירת ישראל בטורקיה ושאר הנציגים הדיפלומטים מטורקיה, לטובת קיום הערכה מחדש של יחסי שתי המדינות. לפני כחודש כינה ארדואן את ישראל "מדינת טרור" בעקבות הכניסה הקרקעית לעזה.

תגיות:חרבות ברזלחבר פרלמנט טורקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה