חם ברשת

דיוויד שווימר תוקף: "מחייכות בבושה אחרי קריאות אנטישמיות לרצח יהודים"

השחקן פרסם פוסטים זועמים על האוניברסיטאות בארה"ב והבהיר: "106 דמוקרטים סירבו להוקיע את העלייה הדרסטית באנטישמיות. השאירו את המצפון והמוסר שלהם בבית"

דיוויד שווימר (צילום: shutterstock)דיוויד שווימר (צילום: shutterstock)
אא

חודשיים עברו מאז הטבח של חמאס, שהוביל לרצח 1,400 בני אדם. מאז, שחקנים יהודים וישראלים ברחבי העולם נרתמים לסייע להסברה הישראלית. מי שיצא נגד האוניברסיטאות הוא כוכב הקולנוע היהודי דיוויד שווימר. מי שנחשב לאחד השחקנים המוכרים בעולם תקף בצורה קשה את האוניברסיטאות ואת העומדות בראשן - מנהלות הקמפוסים.

"לאחר השימוע בקונגרס, 894 חברים מגנים בחריפות ומוקיעים את העלייה הדרסטית באנטישמיות כאן בארה"ב וברחבי העולם. אבל, שימו לב לזה: 106 דמוקרטים, סירבו להוקיע את העלייה הדרסטית. 92 מתוכם סימנו שהם נוכחים. אולי הם היו נוכחים פיזית, אבל השאירו את המצפון והמוסר שלהם בבית. שקט הוא שותפות לפשע".

בסטורי אחר שפרסם כתב שווימר: "הן לא מסוגלות אפילו לענות לשאלות הכי ישירות בכן או לא. הן פשוט צופות ומחייכות בבושה לאור קריאות אנטישמיות לרצח במוסדות שלהן".

כזכור, בלילה שבין שבת לראשון נודע כי נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, התפטרה. זה קרה ארבעה ימים לאחר עדותה בקונגרס שבה התחמקה מלענות בפירוש אם יש סנקציות כלפי סטודנטים שקוראים לרצח יהודים. בסרטון שפרסמה טרם התפטרותה, היא התנצלה ואמרה: "באותו רגע, הייתי מרוכזת במדיניות ארוכת השנים של האוניברסיטה שלנו, המותאמת לחוקת ארה״ב, שאומרת שדיבור לבדו אינו בר עונשין. לא הייתי בפוקוס, אבל הייתי צריכה להיות. קריאה לרצח יהודים, היא אחת מהקריאות הכי נוראיות שבני אדם יכולים לעשות. זה רוע".

בשבוע שעבר התבטא שחקן מוכר נוסף, שאינו יהודי, ארנולד שוורצנגר, בעד ישראל. "אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו בכדי לסייע בשחרורם של החטופים". אמר. "ישראל עושה מה שכל מדינה הייתה עושה - מגנה על עצמה מול הרוע הטהור וחשוב שכולנו נעמוד למען מדינת ישראל בשעת צרה. הסיפורים ששמענו פה הם טראגיים ואכזריים, אני שמח שיכולתי לתת למשפחות מקום להשמיע את קולן. חמאס התנהג בברבריות והוכיח שזה מה שרוע ושנאה יכולים לעשות.

עוד הוא הוסיף: "אנחנו צריכים להיות ברורים גם לגבי אנטישמיות. אין לו מקום בחברה שלנו וצריך לעקור אותו מהבסיס. אנטישמיות היא רוע קדום שאי אפשר לתת לו לחיות. לכולנו יש אחריות להיות ברורים בנושא הזה ולדאוג שיהודים באמריקה ובעולם ירגישו בטוחים".

תגיות:אנטישמיותדיוויד שווימר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה